maandag 27 augustus 2018

yep... dag 1 is een feit

half 7 gaat de wekker, het is toch altijd een soort van nieuw jaar gevoel.. je begint weer overnieuw, je mag weer, maar dat gedoe met die wekker is heel akelig en vervelend...en een terugkomende terreur 

Gelukkig waren er een hoop lieve vrienden die mij een mooie en goede start wensten, die even een appje stuurden omdat ze aan mij dachten, zo lief vind ik dat dan.. want het is ondanks dat 6 weken best wel kort is. toch weer even jezelf bij elkaar pakken, bedenken dat je brood moet smeren, tevens moet je bedenken dat je alles inpakt dat je  je tas meenemen etc.. kortom er is veel te regelen en te doen.

Daarnaast is het de keuze van de kleding.. mijn stelregel is altijd dat je niet met een korte broek voor de klas staat, met als gevolg dat als je dus je lange broek aantrekt je ook meteen met je  dichte warme schoenen zit, je dus de eerste dagen, omdat er nog zoveel warmte in je lichaam zit, je kapot zweet... maar ja het is iets wat niet anders is.

Dus deze ochtend ben ik toch nog in mijn korte broek gegaan, tevens met mijn teenslippers.. helemaal lekker, toch nog het vakantie gevoel, het weer riep dat misschien niet op, maar toch ik hou standvastig vol.. ik doe dit gewoon omdat het nu nog kan.

De eerste dag is altijd heel veel mensen zien, en zoenen, en vragen hoe het was op de vakantie, om dat van anderen te horen, of soms niet eens te horen omdat men dit vraagt uit gewoonte. ergens is zon opening om half 9 achterlijk vroeg. maar ja het hoort erbij.. en het is wel meteen de aftrap voor het jaar, het is goed om er te zijn... je loopt meteen mis dat je later iedereen moet groeten.

Nadat de opening was geweest, ben ik in mijn lokaal begonnen met muziekjes te draaien, daarna ben ik de laatste leerlingenlijsten gaan klaarmaken zodat mijn mapjes voor het nieuwe jaar klaar liggen.

Om 10.15 hadden we onze eerste unitvergadering dus daar ben ik naar toe gegaan,  om allerlei mededelingen te horen, daarna heb ik even geholpen om het lokaal van kunst klaar te maken zodat die meiden ook aan de slag kunnen. Even geholpen bij een andere collega die door haar rug ging om dingen even uit te zoeken en klaar te zetten voor een presentatie die ze moest houden vandaag

Daarna nog even heerlijk zitten eten in de personeelskamer. Nog even wat info opgepakt over de mediawijsheid week die ze gaan doen, om daarna mijn collega met die rug naar huis te brengen in mijn auto, omdat ze echt niet meer kon lopen... 

Heerlijk vroeg thuis dus, om half 2 was ik weer thuis.. en ik kan zeggen het was niet zo zwaar dit keer de eerste dag... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten