woensdag 1 augustus 2018

Viktor en Rolf ( de kunsthal)

Vandaag met vriend Bart  naar Rotterdam geweest om de expositie te bekijken van Viktor en Rolf in de Kunsthal. 

Natuurlijk was het zo dat de trein niet via Gouda ging, dus we moesten via Leiden reizen, is ook geen probleem, we hebben het samen gezellig en leuk en dus is het prima als het wat langer duurt allemaal.

Heerlijk zitten te praten en natuurlijk te geiten onderweg. In Rotterdam aangekomen zijn we eerst naar de Kunsthal gelopen om daar de expo te bekijken van Viktor en Rolf, wat maken deze mannen prachtige stukken, een lust voor het oog. Ik heb er genoten van de prachtige juweeltjes die ze hebben gemaakt en die ze laten zien.. \

Het zij kunstwerken, ik begrijp meteen waarom prinses Mabel fan van ze is, ze zijn uniek in wat ze doen en het is misschien niet allemaal even draagbaar maar het is een mooie basis om iets veel groters uit te halen en te maken.

Nadat we genoeg hadden gezien, voor mij had er veel meer mogen staan van deze mannen, ik had nog lang niet genoeg ervan, zijn we verder gaan dwalen door de kunsthal. We hebben een tijdje lopen ronddwalen tussen de making art tentoonstelling waarbij kunstenaars en willekeurige mensen in een soort van zomerschool kunst of wat ze denken wat kunst is, maken.. er zaten wat geslaagde en ook wat minder geslaagde kunstwerken tussen.


Daarna zijn we naar Booymans gegaan, ik wilde zo graag de spiegelkamer zien, mede omdat ik hier iets over had gezien op tv en dus wil weten of het inderdaad zo mooi is als men beweerd. Dus dit was mijn kans. Eerst hebben we heerlijk zitten te lunchen in  de tuin van  Booymans, daarna zijn we eerst gaan dwalen door het museum, op zoek naar de grote meesters als Van Gogh, Rembrandt etc.. om daarna de spiegelkamer te bezoeken, om op het grote gespannen net te gaan liggen en te ontspannen en te genieten van de filmpjes die er draaiden. om uiteindelijk rond 17.00 naar huis te vertrekken.

De terugreis ging ook weer als een razende, we bleven maar kleppen de tijd vloog om, kortom het was goed om alvast weer een andere afspraak te regelen in deze vakantie zodat we nog een keer samen op pad kunnen gaan.

Het was een heerlijke dag en wederom genieten.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten