maandag 4 september 2023

Zondagse cross

 

Eén van mijn goede voornemens is, om weer regelmatig naar de Cross te gaan, tenzij ik de zaterdag een langere wandeling heb gemaakt dan 20 km dan mag ik rusten en uitslapen. Merkte dat ik het ging missen om te sporten, al blijf ik die 9.30 achterlijk vroeg vinden, ik zou liever om 10 uur beginnen tot half 12, maar ja dat zit er even niet in helaas...

Maar goed we hebben dus dit voornemen om toch elke week weer te gaan, mede omdat ik ontdek dat ik daardoor met toch fitter voel en zeker ook lekkerder voel.

Dit keer begonnen we met het Stickspel.

Heel simpel je hebt allemaal een stok, je staat in een kring en dat zegt met links, dan ga  je naar  links om, en dan moet je de stok links van je pakken, dit ook met rechts, heerlijk spel met veel lol, maar ja ik ben erg slecht in links en rechts, tel daarbij dat ik naast Marco sta die altijd, maar ik ook bij hem, de stok expres de andere kant op gooit zodat ik steeds tig squats moet maken maar dit is ook de lol van het spel..  het is genieten Op een gegeven moment dacht ik slim te zijn door van plek te wisselen, en bij het naar links gaan gooide Rene ook meteen zijn stok de kring in.. tot grote hilariteit van een ieder, dus het was gewoon een heerlijke warming up

Daarna begon de Wod, en we mochten in 2 tallen, het schijnt de Wod voor de  dag van het Autistme te zijn en zo voelde het ook.

Ik mocht gelukkig met vriend Marco.

we moesten eerst opwarmen, 3 rondjes van 

10 push ups.

 ( bewust geprobeerd het te doen zoals Frank ons probeert te leren, dan ben ik minder snel maar ik hoop dat ik daardoor de techniek beter krijg en dan hopelijk komt de snelheid van zelf)

10 squats

10 sit ups

daarna mochten we dan in duo's

Wod 1

44 push uips

44 wall balls

44 box jumps

44 sit ups

dus de man eigenlijk maar 22

Wod 2

6 rondes

30 weighted sit up

30 deadlifts

daar gingen we als een speer doorheen, dus ik heb maar een rondje extra gedaan

Wod 3

10 rondes

10 kb clean

10 toes to the bar 

Wod 4

70 thrusters

70 front squats

Wod 5

20 lunges per been

20 mountain climbers per been

20 schoulder taps per schouder

20 box step up per been

20 rusians swing

20 high knees per been

toetje

tabata planken

helaas was ik te enthousiast bij de toes to the baar en overstrekte  ik mijn rug gevolg dat de spieren daar nu even klagen maar dat is niet erg dat gaat ook over


Geen opmerkingen:

Een reactie posten