vrijdag 22 september 2023

Met dank aan Marjanne en Niels ( cross xxl)

 

Afgelopen zaterdag kregen we het bericht dat ons vaste trainster niet kon komen, dat de vaste invaller op vakantie was, dus het was heel vervelend, maar we konden geen cross xxl krijgen.... het viel uit.. nu zijn wij gelukkig niet voor een gat te vangen, dus werd er meteen gemaild naar de sportschool of we misschien de zaal mochten gebruiken zodat we dan toch konden sporten,.. dat mocht , maar de gene die de training gaf, die moest wel les geven en niet mee sporten, dat had te maken met de verzekering. dat begrijp ik helemaal..

Dus er werd driftig geappt in de app groep over hoe en wat en gelukkig was Niels bereid om de les te gaan geven,  maar had geen tijd om de les te bedenken, dus de oplossing was er meteen al, Marjanne zou de training maken, Niels zou hem geven.

Dus dat was de deal, en de deal pakte goed uit.

Toen we bij elkaar kwamen, heb ik het balletje opgegooid, of het misschien handig zou zijn dat we gewoon allemaal een keer een les verzorgen zodat niet steeds dezelfde persoon dat hoeft te doen, als Marco de vast invaller niet kan, of een keer geen zin heeft. of als Niels niet kan.  Maar voordat ik dat duidelijk kon maken, moest Nathalie op een gegeven moment haar stem verheven dat ik ook wat wilde zeggen, terwijl ik dacht ik ga niet schreeuwen daar heb ik geen zin in.. maar dat idee werd meteen al van de tafel geveegd, want dat was niet nodig, men had 2 mappen vol oefeningen en trainingen, dus dat was niet nodig.. terwijl ik juist dag, we delen de pijn, als we eens in de zoveel keer niet mee kunnen doen dan is het evenredig verdeeld maar dat werd door een aantal niet echt op een leuke manier ontvangen helaas.

Maar goed voor de rest was de les prima, Marjanne had een leuke training bedacht en Niels gooide nog even zijn eigenzinnige sausje er over heen.. als een cadeautje.. die helaas niet kon worden geruild.

De warming up was leuk bedacht

je had 6 oefeningen die je 10 x moest doen met een partner

je gooide een dobbelsteen en als je dan nummer 1 gooide dan moest de ene dat doen, de andere gooide ook en deed dan de volgende oefening, dat deed je samen

in totaal moest je dus alle oefeningen 10x gedaan hebben, als je al oefeningen 10x had gedaan dan moest je als je en getal gooide die bij die oefening hoorde dan moest je verplicht een burpee doen.

de oefeningen en bij behorende oefeningen waren:

1 push up

2 squat

3 sit ups

4 thrusters

5 jumping jacks

6 box stepup

ik mocht dit samen met Rene doen en dat was erg leuk, genieten en lachen

 Toen kwam het sausje van Niels in de vorm van een cadeautje... zonder bonnetje dus je kon hem niet ruilen

Sally met de squat. met kb..

nadat we deze ellende hadden gehad, kregen we nog een cadeautje.. nog een keer Sally maar dan de military version

dus in de push up, met up dus omhoog met down net boven de grond. en ik moet zeggen, ik vond hem lastig, maar soms kon ik het hele tussenstukje net boven de grond blijven hangen, soms lag ik ook gewoon plat op de grond. dat kon ook.. maar ik was stiekem wel trots dat het me lukte, niet op de knieƫn maar dus als plank gestrekt, daarna stortte ik wel in maar dat mag de pret niet drukken

daarna kwam de 10x10x10  = 100

alle oefeningen moest je dus 10x 10 doen. per ronde

de oefeningen waren 

1squat

2 sit up

3 push press

4 burpee

5 lunges ( l/r =1)

6 leg lifts

7 triceps dips

8 wallkicks

9 dead lifts

10 dead bug  l/r =1)

en elke oefening 10 x, en dat 10 rondjes.


Aan het einde had Niels nog het plan om een toetje te doen, Roxanne met jumping jacks en burpees, maar dat werd vakkundig de grond in geboord. dat kon niet meer na zon zware training.

Maar het was een geslaagde les en het was genieten.. zeker als je beseft dat het zo mooi is ontstaan door een samenwerking met elkaar. en daarna natuurlijk aan de thee dus dat was helemaal geweldig gezellig


Geen opmerkingen:

Een reactie posten