dinsdag 12 september 2023

Cross en van je vrienden moet je het hebben......

 

Zaterdagavond kreeg ik van Marco het bericht dat hij de cross ging geven, ik blij, de les is dan intensief  en tevens veel variatie en uitdagend.. heerlijk en genieten..

Hoe kon ik het weten dat deze keer ik compleet in het zweet zou raken, dat ik buiten adem zou zijn ,dat ik geen pap meer kon zeggen, kortom het was een les waarbij ik, en velen, ook de doorgewinterde sporters die elke dag wel iets doen en echt kunnen bikkelen.. zeiden. hij was zwaar en dat dan anderhalf uur.

Hoe kon ik weten dat dat schattig jochie die ik destijds les heb gegeven, die inmiddels een goede vriend is, zou uitgroeien tot een beul.....

De les begon met een cirkel met matjes, waarop we moesten gaan liggen met een gewicht van 5 kilo in onze hand, en dan ging de eerste staan, en moest een rondje lopen om de groep heen, terwijl wij sit-ups gingen doen.. en dan ging nummer twee rennen en wij weer sit ups met de schijf met gestrekte armen boven ons hoofd, ook de variatie dat een ander telde van 1 tot 5, en dan moesten we op 1 omhoog etc..

Dit deden we twee keer., daarna gingen we in schuine plank liggen en deden we hetzelfde. alleen gingen we wisselen op helft, ik dacht alleen maar gelukkig we hoeven niet het nog een keer te doen, maar achteraf was het beter om dit gewoon lang te doen ,en toen was het nog maar 9.45, nog een dik uur te gaan en 15 minuten... de hel brak los

de eerst opdracht was:

een amrap, we moesten steeds met 2 omhoog

2-4-6-8-10 etc tot het kwartier vol was

2 squats

2 sit ups

2 push ups

ik kwam tot net beginnen met situps bij 22

daarna kwam de doodsklap

Natuurlijk deed Marco steeds een rondje en vroeg hoever iedereen was, ik had het toen al kunnen weten,

want daarna kwam de opdracht

je moest dus beginnen waar je was gebleven, ik mocht afronden naar 20 en dan moest je terug naar 0

dus 20-18-16-14 etc..

dit was in eigen tijd, en als je vroeg klaar was ging je in wall sit zitten.

de oefeningen waren

Wall ball

kb swing

snacht l=r = 1

 ik was daarna al gesloopt en toen moesten we nog een kleine 3 kwartier.. 40 minuten

de volgende opdracht was

1 minuut werken daarna de tijd vol maken met sit up

dat deden we 4 minuten in totaal

eerst moesten de oefeningen in de eerste minuut 10 keer, de tweede ronde alles 15 minuten en als laatste 20 keer herhalen in 1 minuut

de oefeningen waren:

kb squat

boxjumps 

dips

push press

 het was een hel deze oefeningen mede omdat je steeds weer situps moest doen.

 daarna kwam de volgende serie.. ook dit was een kleine hel

 het zelfde principe

push up

swing

row links en rechts is 1

deadlift

rest van de minuut dus weer sit ups

als ik nu geen goddelijke sixpack krijg dan weet ik het niet

 

kortom het was afzien van hij die ooit een klein schattig onschuldig ventje was in mijn klas..... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten