zondag 10 september 2023

londen dag 3

Vanavond naar de musical waar ik al heel lang naar heb uitgekeken, The books of the Mormons, deze musical is behoorlijk geroemd en word gezien als de musical van het jaar.... en dat weet ik niet meer welk jaar dat was, dus het werd tijd om eens te kijken of ik dat ook vind.

Gisteren was het bijzonder omdat Collin thuis was, hij had een cadeautje voor me meegenomen omdat ik gast was zo lief, en daarna hadden we een gesprek dat begon bij Tate modern, daarna over kasten systeem in een India naar stikstof beleid  in Nederland naar puppylove, naar jongen vluchtelingen, naar de drugs ronselaars tot loverboys, het was een soort rollercoaster waar we met z’n drieën in belanden van onderwerpen. Prachtig. Daarnaast was het voor mij erg oefenen op mijn Engels..mijn hemel zo zeker als ik vorig jaar was zo liep ik nu te stuntelen met een originele Engelsman, gelukkig kon Erwin behoorlijk helpen.

De ochtend had ik een leeg huis voor mij alleen heerlijk, ik kon ff op mijn gemak toilet maken en de toiletgang doen, daarnaast kon ik ook lekker rustig ontbijten kortom het was relaxt.

Op het programma staat de Barbican center een soort Kunsthal in Londen, national portrait gallery of dwalen door Soho. 

Het ging snel met de bus en metro en wederom de 214 stappen trap genomen en wat kun je prachtige industriële foto’s maken in dit soort ruimtes, mijn foto’s bevatten dit jaar meer dan ooit mini tuintjes en industriële foto’s en zag het al in zwart wit komen ze tot hun recht. Zag gisteren  in Camden market iets erg leuks namelijk letters die gevormd zijn door natuur, boeken metaal mensen heel divers en daarmee kon je dus woorden vormen prachtig. Ook iets om me eens mee bezig te houden. 

Nadat ik de Barbican had bezocht ging ik  naar de National portrait galerie, ik heb die al heel lang op mijn lijst staan en volgens Erwin is dat niet interessant, al moet ik zeggen de expositie in de Barbican was indrukwekkend, ging over hoe blanke mensen tegen donkere mensen aankijken , vanaf de slavernij tot aan nu.. zo aangrijpend dit en indrukwekkend.. zeker de dans die werd uitgevoerd in Berlijn in het Auschwitz monument .. dat maakte indruk . Mede omdat dit monument altijd iets in mij losmaakt met name als je in Auschwitz-Birkenau bent geweest. 

Nadat ik alles had gezien besloot ik om naar de nationale portrait galerie te gaan, waar een andere mooie tentoonstelling was, van een dame die foto’s voor Chanel had gemaakt. Zaten mooie dingen tussen om te bekijken. Ook de rest van het museum was mooi om te zien, mooie schilderijen. Zeker het hoekje met bekende Engelse popsterren, al ontbrak David Bowie helaas. Verder was er een masker waar de kunstenaar met gebruik van zijn eigen bloed zijn gezicht had gemaakt heel bijzonder. 

Nadat ik al het moois had bekeken besloot ik om te lunchen in China town, men is daar niet erg op de hoogte van hoe je klanten behandeld, mijn bord werd meteen weggehaald nadat hij net leeg was, zo ook kreeg ik meteen de rekening  op mijn tafel terwijl ik nog bezig was met van alles en nog wat. Erg onvriendelijk dit gedrag, het eten was wel erg lekker. 

Daarna maar eens door Soho gaan lopen , altijd deze straten  ontweken maar moest er toch een keer aan geloven  dus ik daarna maar naar deze wijk gaan rondlopen ook omdat ik een cadeautje van een duif kreeg.. gelukkig betekend dat je dan geluk hebt.. maar het is niet echt lekker.. maar gelukkig kon ik het vrij snel schoonmaken. Al heb je wel de hele dag het idee dat er ergens nog iets zit wat je niet kan weghalen. 

Uiteindelijk ben ik in het Soho theater beland. Waar ik heerlijk thee heb gedronken en heb genoten van de rust . Blogje schrijven foto’s uitzoeken etc, zodat je alles al voor een groot deel klaar hebt .

Daarna nog meer door Soho gedwaald, tot Erwin kwam. De tent waar we wilden eten Gowinda van de Hare Christa , was helaas te vol dus zijn we naar een andere tent gaan eten , heerlijk.

Het theater hadden we zo gevonden dus we konden snel naar het theater. 

Over de musical schrijf ik een speciale blog











Geen opmerkingen:

Een reactie posten