zondag 15 mei 2022

Westerborkpad etappe 18

 

Het gaat gebeuren weer eens twee dagen op pad met Susan om 3 etappes te lopen van het Westerborkpad, als deze drie etappes zijn volbracht zit ik op 2 derde van deze indrukwekkend pad, wat erg genieten is.. nog even dan worden het weer weekeindjes weg om ergens te overnachten, ( mijn moeder) om etappes te lopen tot het einde van deze toch.

Ergens heb ik het idee dat ik dit pad voor de zomer volbracht heb, zodat ik in de zomervakantie me volledig kan concentreren op de laatste etappes van het Pieterpad om daarna met het Floris de vijfde pad te beginnen..

Vandaag gaan we lopen van Wezep naar Hattem, als eerste gedeelte, aangezien dit maar 7 km is gaan we er achter ook maar meteen de etappe plakken naar Zwolle waar we een hotel overnachting hebben geboekt. Het opstaan was ff lastig gisteravond de kb gedaan en dat was pittig mijn conditie is nog niet optimaal voor mijn gevoel . Maar dat mag de pret niet drukken, we genieten  vandaag. De rugzak was zwaarder dan gedacht dus de i pad blijft thuis, dan maar een avond zonder lezen moet ook lukken. De wandeltocht naar het station, slechts 3 km was goed te doen al heb ik me wel te warm gekleed, maar beter mee  verlegen dan om verlegen. Heb me wel suf gepiekerd hoe het kan dat mijn rugzak zo zwaar is, maar heb geen idee denk dat het mijn toilettas is mijn hele gezicht zit er nl in. 

In Amersfoort stapt Susan er bij in, ze kon het vinden gelukkig maar had haar ook duidelijk verteld over het hoe en wat dus dat kon niet mis gaan. In de trein al gezellig kletsen en genieten en verheugen op het samen  zijn twee dagen. 

We hadden elkaar al heel snel gevonden en hadden alweer de dikste lol. In Wezep hebben we de trein verlaten om verder te lopen van dit indrukwekkend pad. We waren zo lekker in gesprek dat we meteen al een paar kilometer verder waren we ineens bedachten dat het wel handig zou zijn om eens te kijken naar de bordjes. Slim om toch ff de Komoot erbij te pakken en te zien dat we inderdaad 2 km de verkeerde weg aan het lopen waren. Dus simpel als het is. Wij gierend van de lach die twee km terug gelopen om de teveel gelopen km weer een keer te lopen. Uiteindelijk kwamen we bij het goede punt uit. 

De rest van de route ging prima niet verdwaald en voor we het prachtige Hattem binnen gelopen. 

We besloten om daar maar een terrasje te pakken en onszelf te trakteren op koffie/ thee met wat lekkers. Om daarna de nieuwe etappe te gaan beginnen. 


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten