donderdag 19 mei 2022

Marc Marie Huijbrechts

 

Al een paar keer eerder shows bijgewoond van Marc- marie, voor mij was het een openbaring omdat ik ze zo goed vind en zo leuk om mee te maken. Hij is een improvisator van de bovenste plank, hij gaat met gemak van onderwerp naar onderwerp, wel via een bepaald stramien en op de een of andere manier raakt hij mij altijd met zijn liedjes die hij zingt, hij heeft een prachtige contra tenor stem die ongekende hoogtes kent, ik geniet enorm van zijn shows altijd. Dus ik ging vol goede moet naar deze show toe in Gouda. Inmiddels zou ik dit mijn thuistheater kunnen noemen ik vind het een leuk theater en je kan er lekker gemakkelijk parkeren met je parkeerapp dus dat is ook wel lekker..

 De zaal was redelijk tot goed bezet, naast mij zaten nog twee plekken en dat is altijd wel erg fijn vind ik

De show begon iets over 8 uur wat ik ook wel weer begrijp omdat men toch nog even wacht op de laat komers.

Marc begon zijn show met de opmerking dat je pas iets kan geven als je iets hebt ontvangen, en dat zijn show nu nog niet was begonnen, hij zou pas beginnen als het even donker was geweest op het podium, hij wilde graag ook het zaal licht aan zodat hij ons kon zien, dan ben ik altijd blij dat ik niet op de eerste rij meer zit maar meer in het midden of aan het rand van de rijen stoelen zodat ik niet in de picture zit.

Hij begon wat met de mensen op de eerste rij te praten, en het verbaasd me dan weer hoe hij kan improviseren op wat hij krijgt en hoe leuk hij het weet te brengen en om te draaien zonder de ander belachelijk te maken.

Het ging van blokjes kaas met walnoten als hoofdmaaltijd tot aan mensen die in de zorg werken, het ging alle kanten op en ik wist meteen weer dat hij erg intelligent moet zijn omdat hij zoveel weet, dat hij zelfs nog iemand herinnerd die jaren geleden in de zaal was met krukken.

Zijn show had als thema anaal, en de verschillende manieren van doodgaan.. geniaal bedacht. hij vertelden dan verhalen uit de geschiedenis met als eind opmerking zo kan het dus ook...  om daarna weer compleet de andere kant op te gaan in zijn verhaal. ook zijn Japanse wc kwam weer eens langs.. de opmerking dat daar achter door de warme lucht zijn haar daar beter zat dan op zijn hoofd,  was hilarisch.

Aan het eind kregen we een mini opera... over Gouda, maar eerst nog wat schokkende opmerkingen uit de zaal over Capelle dat mensen ineens 5000 euro moesten betalen voor hun voortuin omdat dat op gemeente grond lag,  en dat ze dat nu huren voor 300 euro per jaar omdat ze anders geen voortuin meer hebben.. waarop nog een man riep dat er in Capelle een dominee was die anti homo was, toch prijs ik Marc dan, hij gaat er serieus op in, laat ze in hun waarde maar beloofd dat hij in Capelle dit dan wel aan de kaak zal stellen...

Zijn mini opera ging over Gouda 750 jaar, losse stoeptegels, vlaggetjes en eten of zo.. maar was wederom hilarisch.. ook de andere twee liedjes die hij zong waren aan grijpend

een show om zeker te gaan zien als je een vakman aan het werk wil zien.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten