donderdag 5 mei 2022

Athene dag van vertrek

om 4 uur in de morgen ging de wekker, opstaan is dan niet mijn sterkste punt, laat staan heel gezellig zijn, voordeel is dat ik alleen woon.. heerlijk. Dus in alle rust en kalmte me aangekleed, mijn gezicht kreukelvrij gemaakt en aangekleed, de laatste dingen thuis gedaan,  Bas, Ankie en de buuf geappt en ze een goede morgen gewenst. Bas gaat ook naar Griekenland en we hopen elkaar daar even te treffen. Buurvrouw Fen gaat aan het werk op Schiphol en moest ook vroeg op.Gelukkig antwoord iedereen lekker dus het zit goed. We zijn er klaar voor

Ankie was meer dan op tijd, gevolg dat ik ietwat gehaast mijn huis verkort en in het trappenhuis huis gelukkig ontdekte dat ik mijn telefoon was vergeten dus dat zou er. Ramp zijn want daar staat alles op. De paniek apjes van Bas zorgde ervoor dat we ruim op tijd op Schiphol waren waar het inderdaad erg druk was en we dus in een lange rij stonden. We konden af e. Toe zwaaien naar Bas die ook in de rij stond met lichte paniek in zijn ogen want terwijl hij nog door de douane moest moest hij al boarden gelukkig haalde hij het met de belofte dat we elkaar waarschijnlijk in Athene gaan zien. Wij waren snel gelukkig , en konden nog ruim de tijd nemen omdat Ankie haar koffer  extra moesten checken want er scheen iets niet te kloppen . Maar bleek wederom loos alarm. Ik had zoals gewoonlijk wee de mazzel door mijn korte broek dat ik wederom betast werd door de mannelijke beveiliging. Ik raak er aan gewend. 

Daarna lekker aan de thee en koffie. Lopend naar de gate was een eitje, nog een laatste keer naar het toilet. Het boarden ging snel. Dit keer kon ik met mijn Watch inchecken super handig dus. We waren snel in het vliegtuig en heerlijk om alleen handbagage mee te hebben. Plekje gevonden bij het raam, en klaar voor vertrek. Dit duurde ff omdat het laden van de bagage niet snel ging en aangezien het in Athene druk is moesten ze ff wachten. Allemaal prima . Je kan er toch niets aan veranderen dus dan maar genieten van de reis die gaat komen 

De vlucht was goed te doen, helaas zat ik naast een kotsend meisje, waar zoveel uitkwam dat ik dacht.. ik haar ook maar mijn kotszakje Anders stroomt het straks over, daarna maar gauw de andere kant opgekeken en ogen dicht. Ik vind die geur zo vreselijk.gelukkig ging het verder met de vlucht en kwamen we op tijd aan. Tot mijn verbazing was er dus sprake van een uur tijdsverschil, me dat nooit gerealiseerd maar wel grappig om te ontdekken.

Onze chauffeur voor de transfer was een aardige stille jongen die gewoon zijn werk deed. Opvallend was het wel dat hij als hij wat zei het niet te verstaan was, dus ik heb lief geknikt wat ja en hmm gedaan zodat hij het idee had dat we een connectie hadden.

Maar goed aangekomen bij het hotel, prachtig hotel aan de weg met uitzicht op de Acropolis, nadat we hadden ingecheckt in het hotel, het ontbijt hadden geregeld waarbij we 4 euro per ontbijt en per persoon kregen konden we naar onze kamers, de mijne was op de 7de etage Ankie op de 8ste. 

Nadat ik alles had uitgepakt op de kamer, de kluis instelde om meteen tot de ontdekking te komen dat hij dus niet meer open ging. Kortom balen. Maar ook dat is op te lossen. Dus nadat ik me verfrist had, alles opgehangen etc. Kon ik naar beneden waar Ankie al zat te wachten op mij. . Meteen uitgelegd van mijn kluisje en meteen werd ik geholpen , ze gingen mee naar boven en alles was snel opgelost. Daarna konden we de stad in. Dat hebben we geweten… we verdwaalden al binnen 5minuten, niet omdat het zo onoverzichtelijk is maar door weer structureel van het plan af te dwalen en te denken dat je het wel weet. … kortom we wilden naar de Acropolis lopen maar heb veel bijzondere dingen gezien.. indruk maakte het monument voor the unknown artist een Banksky achting stukje kunst. 

Uiteindelijk kwamen we uit bij de wijk planka, waar veel streetart is en ook veel leuke straatjes en winkeltjes daar heerlijk gelopen en genoten

Op een terras gegeten, wilde paddenstoelen risotto met gruyèrekaas en een Griekse salade. Heerlijk gewoon. Na het eten de traditie van het ijsje in ere gehouden en heerlijk slenterend naar het hotel gelopen om te ontdekken dat de route wijzer op kaarten niet zo Gek is..

Even op de kamer om daarna op het dakterras met uitzicht op de Acropolis de dag af te sluiten,











Geen opmerkingen:

Een reactie posten