zondag 8 oktober 2023

Pelgrimspad etappe 5

Eindelijk ging het dan toch gebeuren.. we gingen wandelen Marlous, Erik en ik, deze route lag al een lange tijd te wachten op mij om te gaan lopen, maar ja ik had dit al afgesproken om te gaan lopen met Marlous en Erik om daarna bij Marlous haar moeder een kop thee te gaan drinken.

Dus rond een uur of 9 troffen we elkaar op het station van Gouda om daarna verder met de bus te rijden naar de Reeuwijkse brug om daar de route op te pakken en te gaan wandelen samen.

De route beloofde een prachtige tocht te worden als ik zo het plaatje bekeek

Terwijl ik druk was met me aankleden en me aan het voorbereiden op mijn reis naar Reeuwijk waar ik Erik en Marlous zou treffen, kwam het bericht dat ze met de auto zouden komen, dus dat was prima...  ze zouden me oppikken in Gouda, dus ik erg blij, dat scheelde mij een heel hoop gedoe en vooral opletten in de bus of we eruit moesten. Inderdaad ze zouden inmiddels ken ik Marlous al langer en dus werd het uiteindelijk toch bij de Reeuwijkse brug wegens iets met laat vertrekken etc

In de trein kwam ik een leerling tegen erg leu dit lekker zitten te praten met elkaar daarna door naar Reeuwijk . Waar ik Erik en Marlous ga ontmoeten voor de wandeling. Handig als ik ben, ben ik natuurlijk bij de verkeerde bushalte  uitgestapt. Gevolg dat ik een leutige 3 km moest lopen om Bij het begin punt te komen. Dat lukt natuurlijk wel maar toch het is leuker om als je er bent meteen bij het beginpunt te starten .

Dus toen ik er aan kwam zag ik Marlous en Erik al staan dus wij meteen aan de wandel. Het was even zoeken maar de rode met witte merktekens. Tevens week het behoorlijk af van het boekje maar we liepen eh  gingen goed.

Onderweg heerlijk lopen praten over van alles en nog wat, en dan gaat het snel en vreet je zomaar veel km weg, voor je het weet sta je ineens voor een afgesloten doorgang omdat er een rommelmarkt is maar dat hebben we genegeerd en zijn gewoon over die omheiningen heen gegaan, Okey kruip door sluip door gedaan. Om het pad te volgen, ergens baalde ik enorm omdat ik niet kon kijken omdat ik niets mee kon nemen. Dus snel over de markt gegaan om het terrein te verlaten.

Daarna was het even zoeken, de merktekens waren wat vaag, maar ook de tegenstrijdigheden waren groot het boekje zei dan links af, de komoot zei rechtdoor, maar we hebben besloten om dan maar het boekje te volgen omdat we zagen dat we toch dan uiteindelijk op de goede route kwamen

We hebben heerlijk gepraat en natuurlijk genoten van deze prachtige route, het was veel door natuurgebieden, zeker door de Reeuwijkse plassen was mooi om te lopen, ook het Kippedijkje was voor mij nieuw, kende ik niet maar vond ik ook geweldig om te lopen. Later moesten we over een dijk waar een bord stond dat men honden moest vasthouden omdat er oa slangen waren.. Dacht alleen maar, de slangen die hier zitten zijn geen adders hoog uit de ringslang of de hazelaar maar inmiddels is het al zo koud dat deze zich al in hun winterslaap hebben gesust..

We hebben heerlijk gewandeld, op een gegeven moment kwamen we toch op een pad dat ik kende van de Romeinse Limes en besefte me meteen dat dat al lang geleden was.  toch is en blijft het bijzonder er dan te lopen.

Rond een uur of half 3 kwamen we aan bij de moeder van Marlous die in Haasdrecht woont.. waarna we samen  daar een kop thee hebben gehad en nagepraat hebben over de wandeling. Nadat de innerlijke mens was verzorgd, de vaste telefoon ook even was gemaakt zijn we met de auto van de moeder van Marlous naar Gouda gegaan waar ik op de trein ben gestapt, en Erik en Marlous zijn doorgereden naar de plek waar hun auto stond om zo terug te keren naar huis

Het was een heerlijke wandeling waarbij ik vreselijk genoten heb van alles.. een pad om nog een keer te lopen, al weet ik dat ik daar voorlopig geen tijd voor heb