dinsdag 3 oktober 2023

cross xxl onder MArco

 

Het was al vroeg toen er stond dat we moesten aantreden, dat Marco er klaar voor was, dat hij de les ging geven, de laatste weken is onze vaste trainster niet meer aanwezig en geeft Marco de les.. dit zijn vaak heftige lessen, waarbij je buiten adem raakt maar het voelt ook goed na afloopt

Ruim op tijd was ik er, dus ik kon nog even zitten om bij te komen om me voor te bereiden op deze anderhalf uur durende les.

We begonnen met een warming up

er lag een wallball in het midden, ik ging met Ruud, we moesten 2 squats maken, 2 lunges en 2 push ups, en als Marco bal riep dan moesten we de bal snel aanraken, wie het eerst was die hoefde geen slamballs te maken.. dus dat was het spel, Ruud en ik heb het goed verdeeld in ieder geval. we moesten allebei twee keer de bal op de grond gooien.. dus we deden het goed, het waren maar 5 keer de wallballl op de grond gooien maar als het niet hoeft geeft even rust

Daarna moesten we in voorlig steun en moesten we de ballen doorrollen naar de buren, zodat we de ballen ( 7) rond stuurden.. ook kwam er nog een andere actie namelijk in v-sit en dan de ballen doorgeven aan de buren was wat ingewikkelder.

Toen begon het echte werk de amrap ( 20 min)

(as manny rounds as posible)

we moesten de volgende dingen doen

10 snachs rechts

10 snachs links

10 boxjumps

10 sit ups

10 squats

10 swings

10 slamballs

als de pieper ging  na 2 minuten dan moest je 10 double under doen of 20 gewone sprongen met de touwtje springen..

en dan zoveel mogelijk rondes halen


Wod 2 was een emom ( 12 minuten)

20 swings

10 push ups

10 boxjumps

10 pushpress met barr

Daarna kwam de buddy workout, ik ging met Ruud

de ene ging in wall sit 

de ander ging werken

de opdrachten waren 

100 wallballs

100 squats

100 lunges

en je mocht het verdelen onder elkaar


als afsluiting kregen we veel buikspieroefeningen ,heerlijk om daar mee af te sluiten.

Natuurlijk gingen we na afloop met elkaar nog een kop thee drinken, erg gezellig en geslaagd met elkaar.

kortom het was weer een vruchtbare maar zeer zweetvolle training, ik droop weer van het vocht





Geen opmerkingen:

Een reactie posten