vrijdag 27 oktober 2023

Berlijn in de Herfst dag van terug naar huis

Helaas was Jeroen de laatste avond net zo lekker dus moest ik alleen uit eten dus besloot ik om te gaan eten bij de streetfood restaurant die ik herontdekt heb, die dus vlak bij ons hotel is.  Nadat ik natuurlijk gigantisch heb lopen klooien met welke route ik moest nemen, tevens nog bij een andere restaurant heb gekeken om te ontdekken dat het erg fijn is om lekker bij een vertrouwd  restaurant te eten. Raw gelande was lastig om naar toe te gaan maar goed dan maar naar dit restaurant, waar ik dus iets heb besteld waarvan ik hoop dat het geen broodje is. Gelukkig was het een prima gerecht met noedels. Van te voren  toch maar even twee dagkaarten gekocht voor morgen omdat ik me bedacht dat dat handig is dan verliezen we morgen geen tijd..

De dag liep totaal anders dan gedacht, Jeroen is ziek, de hele nacht liggen overgeven en spoken. Dus besloten we om de tocht onder de grond niet te doen. En iets langer  in bed te blijven liggen.  Wat ook lekker was vanochtend alles snel ingepakt, meteen door de spullen heen die wel of niet mee kan in het vliegtuig, dus dat we hadden de hele dag nog om ons te vermaken in Berlijn. We vertrokken naar het muur monument om die te bezichtigen maar in de metro werd het al duidelijk dat Jeroen  zich nog steeds niet goed voelde. Toch waren we blij dat we naar dit monument  zijn gegaan. We hadden al bedacht dat het misschien leuk was om naar de film te gaan vanmiddag, dit weinig  vergt van Jeroen. Helaas draaide er geen goede film of ze waren voor ons te laat. . Dus stelde Jeroen voor om maar maar het vliegend te gaan. Mede omdat hij zich rot voelde. Wij de koffers gehaald, tenslotte was Berlijn door het koude natte weer niet echt een pretje om buiten te zijn.

We zijn naar het vliegveld vertrokken. En onderweg bedacht Jeroen dat we misschien wel een vlucht eerder konden neem . Dus zo gedacht zo gedaan.dat gingen we proberen. Wij naar de klantenservice, daar bleek dat we het via de KLM moesten doen. Dus wij daar mee aan de slag, was veel gedoe, we hadden een vlucht gevonden maar die koste bijna 600 euro meer samen dat vonden we beiden te veel geld. Dus dat wilden we niet maar op de 1 of andere manier stond die vlucht ineens bij mijn vluchten. Een stukje paniek, want dat betekende dat ik dus een vlucht had van 600 euro extra en dat is best veel. Tevens was de KLM niet te bereiken. Gelukkig werkte er daadkrachtige dame die meteen alles van ons overnam en het weer recht zette, opgelost zat niet meer in twee vluchten en we waren bij onze eerdere  vlucht.

De douane altijd een feestje in Berlijn, vraag altijd weer af wat ze nu weer vinden. En ja hoor dit keer was het mijn meegenomen gele Mac Donalds beker voor collega/ vriend Bas in mijn koffer. En in mijn rugzak 2 appels..,dus ook  nog een drugscontrole. Was er ook al uit gepikt bij de lichaam check  dus daar ben ik ook nog even betast. Bij mijn schoenen en broeksband. Dus ik had de top score die te behalen was a thee in one. .

Daarna eindelijk een heerlijke salade gegeten op het vliegveld. Om daarna 8 uur lang te wachten op dat we konden  vliegen. En ik ja natuurlijk is 8 uur lang op  een vliegveld zitten wachten maar het is wat het is.  .

Ach voor de nodige afwisseling werden we gecontroleerd door de douane, ze kwamen echt langs, wilden het paspoort zien, tevens werd er gevraagd waarom we in Berlijn waren. Waarop ik iets vreemds zei in zijn oren we werden helemaal uitgehoord, onze telefoons werden getest op drugs, met water… kortom ze trokken echt alles uit de kast.. was weer een fijne onderbreking van het wachten…. En natuurlijk heb  ik weer een koffer achter gelaten in Berlijn zodat ik weer terug moet om hem weer te vergeten.