woensdag 15 april 2020

gewoon een woensdag ( rommelblogje)

Ach het is vandaag het midden van de week, een korte week, tenslotte maandag was een tweede paasdag.. en het waren de meest wonderlijke Paasdagen van mijn leven maar wat brachten ze veel. veel rust en ook geen gehaast... het was mooi om ook dit te mogen ervaren.

Gisteren begon het al wat al lange tijd speelde. last van mijn nek. hij zat vast, maar kwam niet los dus dan maar de fysio inschakelen..  besefte me ook dat dat niet en normaal consult kon zijn, want dat mag niet. dus het moest via een videoconsult.. heel bijzonder.. Gelukkig had ik mijn vaste fysio waar ik naast altijd lol mee heb, ook  het volste vertrouwen in heb. Hij kijkt verder dan waar je mee komt,  als ik met iets kom, dan bekijkt hij het hele lichaam en niet alleen waar het om gaat en het gekke is hij zit altijd goed.

Maar goed het is raar in je eigen huis te zitten en dan een consult te hebben. Maar het gaat wel sneller, tevens gaat het sneller omdat je met hem praat, en je bent sneller aan de beurt omdat het natuurlijk minder tijd kost, mensen hoeven zich niet uit te kleden etc.. het is instructie via een video.. dus dat is wel lekker.

De oefeningen die ik moet doen zijn eenvoudig alleen ja er zit eentje bij met een hockeybal en ja die heb ik nou net niet meer op voorraad.. heb natuurlijk een huis vol met ballen.. maar goed.. wat nu.Bellen met de sportzaak bij mij op het plein, voordat ik er heen ga lopen wil ik zeker weten dat het er is of niet.. maar daar was het dus ook niet.. niets te vinden.. hij had ze niet.. Tennisballen zijn niet handig die knappen.. omdat ze niet 1 geheel zijn. dus tja wat nu.. totdat ik me besefte ooit heel lang geleden had ik in de kringloop een soort massage apparaatje gekocht van hout, dat werkt prima, met handgreep met allemaal kleine balletjes.. dus ideaal toch.. Toch maar even via bol.com.. mijn redder in nood.. een paar massage ballen besteld want als die dingen zo handig zijn dan ik dacht.... voor je weet maar nooit

Moet zeggen de oefeningen die ik kreeg zijn te doen en ze werken echt.. had vandaan al minder last van mijn nek..  en dat was een goed teken.. dus wie weet red ik het zonder een kraker.. waar je ook niet terecht kan helaas.. 

Daarnaast de dagelijkse zoom ik zit te wachten sessie.. het helpt wel dat je aangeeft dat de leerlingen tussen 9.30 en 9.45 je kunnen vragen om extra uitleg als ze iets niet begrijpen. en dat komt prima uit dan.. er komen niet veel maar dat is prima..  scheelt ook tijd maar je kan ze wel iedere keer er op wijzen dat ze de kans hadden op extra uitleg via de zoom.. en dan maar eerder uit hun bed moesten komen. Merk wel dat de leerlingen het leuk vinden de opdrachten te doen omdat ze een stukje ontspanning hebben naast al het gedoe van de hoofdvakken.. ik vind dat wel een eyeopener om eerlijk te zijn.

Daarnaast ben ik natuurlijk gaan lopen. had mijn huis al gestofzogen.. als we ooit weer aan de bak moeten ben ik denk ik al mijn ritme kwijt en wat zal ik een tijd te kort hebben... maar goed lekker gewandeld door de polder bij de boer groente en fruit gehaald, dat is nieuw tegenwoordig, ik loop mijn rondje en eindig dan bij de boer om verse groente etc te halen.. wat erg lekker eten is.
Wel opvallend sta je nog wat te praten met de verkoopster daar, komt een wat ouder dame binnen, die gewoon door het gesprek heen begint te gillen dat ze naar het toilet moet.. heel bijzonder dat valt me vaker op dat men dat doet,, ergens doorheen gillen bijzonder vind ik dat, maar eigenlijk gewoon onbeschoft.. zeker toen ze terug kwam dat ze weer begon te gillen teven de verkoopster over iets.. ik ben maar gegaan dacht ik vind het best schreeuwlelijkerd dat je bent.. leer manieren.. en nee ik heb het dit keer niet gezegd

de avond thuis was prettig.. heerlijk weinig tot niets gedaan, wat bank en tv hangen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten