maandag 20 april 2020

Wie had nu de grootste Big Surprise



In een vlaag van waanzin besloot ik om mijn leerlingen een keer een week huiswerkvrij te geven zo rond de mei vakantie, mede omdat ze zoveel opdrachten hadden gedaan voor mij dat ik vond ik mocht ze wel een keer een week vrijaf geven

Dus ik bedacht me The Big Surprise, dus in en vlaag van nog grotere waanzin zet ik dit op Classroom woensdagavond om 19.00.... bij elke klas...

De titel van de opdracht was dan ook :

THE BIG SURPRISE

Maandag rond  11.30 zal hier  de grote verrassing verschijnen.. zorg dat je er bent..

Het stond er nog geen 2 minuten of de eerst reactie:

"Meneer, Wat bedoelt U, Waar komt deze opdracht, moeten we op Zoom zijn, krijgen we een mailtje,... kortom heel veel vragen"

( en helaas niet de enige mailtje.. dus ik heb nog ongeveer tig mailtjes beantwoord en de tekst aangepast dacht volgens mij is het woordje hier heel duidelijk.. maar niet dus.
( zo leer je nog een keer wat, met tig jaar ervaring denk je dat je duidelijke bent, maar nee dus.. hmm is het daarom waarom ik geen relatie heb, ik heb tig jaren ervaring maar kennelijk ben ik niet duidelijk)

dus werd het dit:

Maandag rond  11.30 zal hier ( = in de classroom)  de grote verrassing verschijnen.. zorg dat je er bent..

Dus de tekst aan gepast, de leerlingen die me die vraag stelden bedankt voor hun oplettendheid en dat ik nu ook van hen leer.. en klaar dacht ik, met een gerust hart ben ik gaan slapen.. 


In de veronderstelling dat ik wel heel duidelijk ben geweest nu, de volgende ochtend mijn mail boxje geopend.. en wat bleek.. weer tig mailtjes..  met vragen.. wederom waar het dan was.. via mail. en waar op de classroom.. kortom wat ik wilde is gelukt dat het ging zoomen door de leerlingen, dat ze nieuwsgierig waren, dat ze gingen gissen wat het zou zijn (al weet ik al dat het ze tegen gaat vallen maar dat maakt niet uit deze spanningsopbouw is voor ze leuk hoop ik) maar goed ik weer denken hoe maak ik het duidelijk dat ze gewoon heel simpel in dit vak moeten kijken en goed moeten lezen

dus de volgende tekst:

Maandag rond  11.30 zal hier ( = in de classroom op deze pagina/ The Big Surprise)  de grote verrassing verschijnen.. zorg dat je er bent..
PS niet op Zoom dus en niet via je mail.. 

In de hoop dat ze het zouden begrijpen..   

Nou tot dusver nog geen vragen gehad, kennelijk moet je heel heel duidelijk zijn en dat ben ik dan maar geweest. dus zo leer je.. maar wat een gedoe is het dan.. 


Maandagochtend... weer mailtjes. met de vraag: "Meneer moeten we naar school????"
dus ik heb het niet meer aangepast.. ik dacht lees maar wat er staat.. en lees niet wat je denkt dat er staat.. in de hoop dat.. juist dat ze het nu begrijpen... ik heb de leerlingen wel een mailtje gestuurd natuurlijk omdat ik  ook besef het is voor hun ook vreemd allemaal ze weten het niet allemaal, zeker nu het om ons heen zoomt dat we dinsdag vast krijgen te horen dat we weer mogen sporten in de sportscholen, naar school mogen etc.. maar om eerlijk te zijn verwacht ik dat nou juist niet.. ik denk eerder dat het nog langer gaat duren.. we zaken met de mensen op de ic. er komen minder mensen binnen, minder mensen sterven. maar die 1,5 regel hoe gaan we dat toepassen in het onderwijs...
onmogelijk, zeker nu  de trant is in onderwijsland.. de lokalen worden veel kleiner, je krijgt maar per lln zoveel vierkante meter per leerling met als gevolg dat je dus geen 1,5 meter afstand kunt maken...  helaas...  dat kan maar dan kun je hooguit 5- 8 lln kwijt.. dus dat kan niet.. maar goed we zullen zien.,.. en dan het sociale leven door de school, leerlingen blijven echt geen 1,5 meter van elkaar vandaag.. die gaan echt wel bij elkaar staan. en dan de smalle gangen.. maar we zullen zien we zullen wel creatief worden.

Nu ben ik benieuwd hoe ze zullen reageren.. kennelijk verwachten ze iets groots en eigenlijk is het niets bijzonders maar ik denk dat ze het wel kunnen waarderen.. anders heb ik een probleem

( de big surprise wel denk ik dat ik het meeste werk er tot dusver aan heb gehad)

Heb wel de kans gegeven dat ze een extra opdracht mogen doen, die ik ze dan per mail toestuur. en dan zoek ik de beste eruit en die krijgt een grote zak snoep...

Is wel zo leuk natuurlijk om de leerlingen een beetje uit te dagen en wie weet willen ze wel heel graag nog wat doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten