donderdag 2 april 2020

2340 cal in 1 dag

 Er zijn dagen dat ik zo trots op mezelf ben dat ik bijna naast mijn schoenen ga lopen .. doe ik niet daar zijn ze te duur voor en loopt niet echt handig maar toch

Mijn ochtend ritme is elke werkdag hetzelfde.. soms onderbroken door een zoom contact met een leerling of door iemand om even mee te face timen.. ook erg welkom en leuk.. afleiding.. maar ook uit nakijk werk .. kortom ik zit veel dan.. en dat is afschuwelijk voor deze man.. ik ben een doe man.. en kan dat niet.. nog steeds actief en jong van lijf en leden.. en fit genoeg.. Ik  kan soms boos worden op mensen van mijn leeftijd die dan steeds maar zeggen dat ze in deze tijd tot de risicogroep behoren... dat ze bejaard zijn omdat ze amper halverwege de 50 zijn.. hou toch op.. je bent pas echt oud als je dat zelf vind.. en anders blijf gewoon lekker jezelf..  zo dat moest even nu van mijn hart.. het is meteen veel lichter in het leven...

Afgelopen woensdag...


Maar goed. na het vele zitten.. dus ga ik meestal eerst traprennen. gisteren dus 12x met bepakking. lijk wel in het leger te zitten. en ren dan 8 trappen op van elke 8 treden.. dus reken maar uit hoeveel treden dat is.. ik ren niet naar beneden veel te bang dat ik dan mijn benen breek.. 

Toen ik thuis was begon het toch ook weer te kriebelen.. had echt geen rust in mijn lijf. dus ben ik maar een lange wandeling gaan maken van 8.17 km dwalen over een weg die ik nog niet kende.. was aardig dat wel.. voordeel je komt er geen mensen tegen of nauwelijks... al valt het me wel op dat stellen die er lopen... altijd naast elkaar blijven lopen zodat jij 1.5 meter van ze af wil blijven je meteen in de berm moet klunen, wat is dat toch, dat stellen weigeren om even achter elkaar te gaan lopen..  en wat mij ook opvalt is dat vaak de vrouw aan de buitenkant loopt.. zou het zijn dat de man van die vrouw af wil na zoveel weken bijna elke dag thuis te zijn opgesloten met haar..

Misschien hoopt hij wel dat ik hoest en dan zijn vrouw aansteek...  je weet het niet ...

Maar goed ik zeg er tegenwoordig wel wat van.. terwijl ik door het struikgewas mijn weg zoek.. krijg dan toch wel gekke blikken maar ik begrijp het niet. zeker niet omdat ik uit privé kring hoor over hoe erg dit is mocht het je treffen.. en dan hebben we het niet over de lichte vorm... en wat een lijdensweg mensen door moeten, hoe heftig het is dit gun je niemand zelfs je echte vijanden niet.. laten we zorgen dat we dit goed doen.. daar zijn we als landje toch ook groots in..

Maar goed wetende dat ik in ruststand al zo wie zo  2000 cal. verbrand..  woensdagavond de  kettlebel les avond is van 8 tot 8.45 van Frank. .. heb ik besloten om de beruchte Frank wod te doen.. om eerlijk te zijn geen wod voor watjes... het is de  21-3.. dat houd in.. je doet 1 oefening 21 keer de ander dan 3. en dan.. ga je van 21 naar 3 dan  18 en van 3 naar 6.. en zo eindig je altijd met 3-21.. het is zwaar. en zeker als ik het zelf doe.. ik heb wel op mijn eettafel een privé Frank staan. die toekijkt. dus ik doe extra mijn best dan... dus het werkt...


zal al die oefeningen niet noemen maar het was een behoorlijk rijtje voor ik het wist was ik 90 minuten binnen en het is lekker in  je eigen huis..

En was super trots dat het gelukt was.. en na afloop.. juist zie  1 na onderste foto




aan de paaseitjes..

en  dit is dan dé Frank



Geen opmerkingen:

Een reactie posten