vrijdag 17 april 2020

TAART!!!!


Afgelopen woensdagavond had mijn moeder mij verrast zoals jullie hebben kunnen lezen.. dus ik dacht laat ik haar ook eens verrassen.. ze had namelijk net een berichtje gestuurd waarin ze schreef dat ze aan een kopje koffie zat zonder iets..

Gelukkig zijn de wegen van het internet onbeperkt, dus heel snel, de daad bij het woord gevoegd,
meteen de plaatselijke bakker in het dorp  gebeld, waar ze woont, die inderdaad ook bezorgen dat had ik al gezien op het internet, dus dat was al mooi, dus ik heb on line even voor haar twee gebakjes besteld, dat kost een rib uit je lijf, maar ach als ik haar daarmee weer een bijzondere dag kan geven vol verrassingen is dat mooi, is dat het mooiste cadeau wat ik geven kan..

Kortom om 10.00 precies had de bakker voor de deur gestaan, aangebeld bij haar en haar twee bakjes gegeven met de opmerking.."  Van uw zoon uit Alphen aan den Rijn zodat u wat lekkers bij de koffie heeft voor vandaag.."
Ze was helemaal van verbaasd en zo blij, zo mooi..  maar ook tolde door haar hoofd de vraag hoe kan dat nou....  

Dus dat was het volgende wat er gebeurde. ik kreeg een telefoontje van haar met de vraag hoe dat nou kon dat ze zomaar van mij gebakjes kreeg.. ik vind dat leuk, dus het haar uitgelegd hoe dat kan.. ze was super blij..

Eerst al de skype, nu gebak haar week kan niet meer stuk.. en ze heeft weer een verhaaltje voor de buren.. die mijn moeder een vrouw van de wereld vinden.. omdat ze en een  tablet heeft, ze begrepen eerst tabletten. maar dat is snel rechtgezet omdat mijn moeder dat ding liet zien.
Daarnaast was het al 1 en al verbazing dat ze kon skypen..  dus dat ze met haar zoon over ver.. want voor bepaalde mensen in Musselkanaal is dat ver.. Alphen aan den Rijn.. dat mag.. kon praten en hem ook nog kon zien, zo bijzonder..

Ik zie hierbij van die beelden die je wel kent uit films waarbij mensen voor het eerst iets zien wat ze niet kennen, en dan er verbaasd naar kijken. voorzichtig aanraken en noem maar op.. geweldig
(ps mijn moeder woont nog volledig zelfstandig een een soort van aanleun flat met allemaal mensen op leeftijd die mogen genieten van hun oude dag en de rust...)

Dus toen ook nog het verhaal kwam dat ze twee gebakjes had gekregen via internet.. nou toen was het helemaal raak. toen was mijn moeder helemaal geweldig en men had weer een verhaal

zo leuk vind ik dit dat de dingen die wij zo gewoon vinden voor anderen zo bijzonder zijn... kortom er was weer praat in de flat.. 

Zoals ik al vaker zeg mijn moeder zorgt voor reuring in de flat en het leuke is ze kent ook iedereen en men kent haar zo wie zo allemaal..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten