donderdag 30 april 2020

indrukwekkende wandeling dit keer

Het begon zoals elke donderdag, de dagelijkse dingen die je moet doen..  en ik had al bedacht dat ik  zou gaan wandelen, gisteren mijn eigen 1000  Kal wod gedaan, nu dus de 1000 Kal wandeling.. morgen de hardloop training, dit keer 4 minuten hard lopen en dan 1 minuut rust, in de avond de Wod van Elsbeth om het weekeinde goed te beginnen... Wel gek  het is vakantie maar het voelt niet zo.. ja ik hoef nu niet verplicht elke dag van 9 tot 12 klaar zitten voor een eventuele persconferentie met mijn leerlingen, ik kan nu gaan en staan waar ik wil.. en moet zeggen ik raak wel mijn zorgvuldig opgebouwde eetritme kwijt. dus daar baal ik van maar om nu om 6 uur op te staan om te ontbijten  vind ik ook wat veel gevraagd van mezelf... maar goed we zullen zien of en zo ja waar het schip strand, dus de wandeling begon in alle tevredenheid, een lekker bedrieglijk zonnetje, maar niets kon mij weerhouden, mijn nieuwe schoenen aan, die moesten tenslotte ook maar eens het straatleven gaan verkennen en ontdekken. hun luie leven in de doos op voorraad was voorbij. ze moesten aan de bak en in gewijd worden in het leven op straat. het te worden behandeld als een voetveeg. en ik moet bekennen ze zijn er goed in..

Was nog geen kilometer van huis of daar begon het me een partij te plenzen, ik dus mijn paraplu op, was wederom zo handig om de paraplu mee te nemen die perfect is voor in de storm lopen, tenminste als het knipje het doet, je weet wel dat ding dat je paraplu strak gespannen houd.. en dat doet dat dingetje niet bij deze paraplu, dus ik liep in de stromende regen met een paraplu als een soort muts op mijn hoofd rond.. gelukkig had ik al bedacht om me dik aan te kleden en ook ene pet op te zetten, dus ik kon de schade heerlijk beperken..

heerlijk gelopen, het voordeel is wel dat je dus bijna geen mede wandelaars hebt, dus je hebt de weg voor jezelf.. dwalen door het groene hart, het was wel de standaard route maar dat moest ook wel, omdat ik  langs de boer wilde om groente en fruit te halen.. dus is het goed om door te lopen.. 

De volgende trip gaat richting Aarlanderveen, met dank aan Yvonne.., geen idee hoe lang deze route gaat duren maar dat is ook wel een leuke uitdaging. Al vrij snel kwam ik bij mijn eerste stop aan om te ontdekken dat de potjes jam niet buiten stonden.. dus ik heb mijn leeg potje maar gewoon bij ze neergezet. en ben diep teleurgesteld verder gelopen, had me erg verheugd op een potje  aardbeien bramen confituren.. maar ja dat was er dus niet

Verder gelopen langs de grote weg naar de volgende boer, daar heb ik lekker veel ingeslagen, heerlijk dat verse spul.. en de aardbeien zo lekker.. weer veel te veel natuurlijk dus ik had ineens een behoorlijk bult op mijn rug in het rugzakje, maar geen punt.. het was voor het goede doel. steun de kleine bedrijven..

Verder gelopen en naar de Zuivelboerderij, was er al 2x eerder geweest, maar zonder succes, ze hadden geen magere kwark meer, de tweede keer kon je er niet pinnen, dus nu was ik op alles voorbereid...  Op de deur stond een grote stikker dat je niet naar binnen mocht als er een klant binnen was, erg logisch het is een kleine winkel.. maar ja er stond iemand ik dus wachten.. bleek dit ook iemand te zijn die in de winkel werkte maar in haar gewone kleren.. dus ik vond dat al raar.. maar goed ik deed mijn bestelling, en kreeg van de verkoopster de snauw vraag.. Nog meer of is dat alles, ik loop namelijk geen twee keer, ik heb haar aangekeken en gevraagd of ze dat ook vriendelijker kon vragen dat ze anders helemaal niet meer hoefde te lopen om iets voor mij van achter te halen.. omdat ik niet gediend ben van deze manier van spreken met mij.. Ze bond in en zei meteen sorry, ik heb een drukke dag gehad.. prima,. maar dat kan ik niet helpen. toch
Maar goed ik had mijn bakje kwark, ik wilde twee er was er nog maar 1, en twee potjes jam zonder suiker.. voor 12 euro vond dat nog al een grof groot bedrag. zeker omdat het mini potjes jam waren..
Meteen maar besloten dat we niet meer naar deze zuivelboerderij gaan.  ik vind ze niet aardig daar en onbeschoft.. jammer..  het had zo leuk kunnen zijn om de plaatselijk kleine bedrijven te  helpen door daar wat te kopen.. maar dat hoeft daar dus niet meer.

Terug gelopen naar huis, waar ik nog een ommetje heb gemaakt en op het fietspad een vader en een moeder met hun jonge kids tegenkwam die heel druk bezig waren daar te eten.. zo leuk dan geniet ik weer extra van het wandelen..

Bij thuiskomst bleek dat mijn bundel van april 2020 binnen was, dus die meteen ingepakt voor de KB en in het toilet gezet waar hij mag staan tot dat hij vooraan staan omdat er zoveel nieuwe bundels zijn..

Thuis de boel uitgepakt en meteen maar ook de vloer gedweild dan is dat tenminste gedaan en is het huishouden klaar. o ja de keuken moet nog even extra helaas
 
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten