woensdag 29 april 2020

De BEl???????????

Lekker lang in bed.. dat is het mooie van vakantie dagen... je staat op en gaat naar bed als je er zin in hebt dat kan elk moment van de dag.. heerlijk..  zo luxe dit.. en zo genieten.. 

Deze ochtend net als ik me in mijn gisteren verschoonde bed heerlijk nog even had genesteld onder de lakens en in de armen van deze grote witte vriend..  mijn ogen dreigden dicht te vallen.. ging de bel...

Aangezien ik de .laatste weken vaker verrast ben zonder dat ik iets verwacht... dacht ik okey dan het bed maar weer uit.. het is niet anders.. ik heb me uit mijn bed geworsteld. en stond wat verbaasd bij de huistelefoon..... goedemorgen kreeg ik nog uit mijn strot gedouwd, weet niet hoe het bij anderen is maar in de ochtend zijn mijn mond en tong nog niet in staat om wat te zeggen op een gewone manier.. het is nog niet helemaal in vorm om goed en duidelijk gearticuleerd te spreken in normaal goed Nederlands daar moeten eerst een bak muesli in, wat thee, een kiwi en ik moet wat oefeningen doen zoals meezingen met muziek dat alles weer goed functioneert.. dat kost even wat tijd..

Dus voor ik begreep waar het omging.. ineens stond de Apotheker aan de bel met de opmerking dat mijn medicijn ( maagzuur)  er was, ik haal dat altijd op in de kluis omdat ik dat gemakkelijker vind., dus dit was voor mij vreemd.. Dus ik nog weet je het zeker dat je bij moet zijn.. het klonk eerder als "wetjehezekerdajehgoooodeadrhebt?" Dus het werd een heen en weer gedoe voordat ik het begreep, ze hadden het op bezorgen gezet in verband met virus dat ons land teistert, dus op zich prima, maar had dat even doorgeven. 

Even voor het beeld, ik sta daar totaal verdwaasd te kijken naar die huis telefoon.. ruw gewekt uit het mooiste moment van de ochtend, je nog even omdraaien in je bed, net echt lekker liggen.. ( wat ook altijd zo is als de wekker gaat, je ligt net lekker, dat je denkt dit mag uren duren dan of je  moet zomaar ineens heel nodig naar het toilet of.. daar gaat de wekker.. alsof hij het er omdoet) maar goed.. dus ik dacht alleen maar, ik denk dat het trouwens bij veel mensen geld, als je op staat ben je nog niet het toonbeeld van fris en fruitig en gezellig zal ik maar zeggen.. daar moet wat kunstgrepen aan verricht worden.. dus Tja ik als een gek de badkamer in..

Zul je altijd zo zien, elk T-shirt gaat altijd met gemak aan.. dit keer echter niet.. ik heb geworsteld met een mouw.. toen ik dat eindelijk goed had.. ( korte mouw) bleek ik het T-shirt binnenste buiten en ook nog omgekeerd aan te hebben, dus dat nog in de haast hersteld.. de bel weer. dus ik weer de hoorn van de haak, had ik vergeten de ontgrendelings- knop in te drukken dus dat was wel slim, kon ik nog snel wat andere belangrijke zaken doen zoals mijn gezicht terug vinden in de toilettas, met het nodige kneed en trekwerk was het gezicht weer aardig in de plooi.... net op tijd om de bel van de deur te horen, dus de deur open gedaan. moet zeggen de medicatie stond prachtig voor de deur.. de bezorger. ook niet echt onaantrekkelijk om te zien... ( zal wel door de corona komen dat momenteel bijna iedereen aantrekkelijk is.. een soort zomer of lente dat mensen open worden en je dus bijna iedereen aantrekkelijk vind. totdat de winter invalt.. dan.., is het weer anders)...  spullen gepakt,  vriendelijk gelachen alsof ik al uren op was..  netjes dag  en dank je wel gezegd  hem nog een mooie dag gewenst.... veel te veel woorden maar ach.. vriendelijk zijn kost niets en  naar binnen om daar te ontdekken, dat ik dus inderdaad wel aan de bovenkant had gedacht maar de onderkant was vergeten.. stond ik daar in mijn boxer in de deur.. zoals mijn moeder vaak zijn
van boven bond van onder stront...  hmmm

Goedemorgen Nederland zullen we maar zeggen..
Het beloofd een prachtige dag te worden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten