zaterdag 25 april 2020

De zaterdag...... ging ook zo zijn gangetje

 Vrijdagavond belande ik in een film "Man in orange shirt" het was al laat dus ik besloot hem niet af te gaan kijken...maar hij bleef me wel bezig houden in mijn hoofd.. 
Het begin van de film was dat twee mannen in het leger verliefd op elkaar werden, een heftige romance ontstaat, de ene een kunstenaar, de ander een man die zich erg vast houd aan de normen en waarden en de verwachtingen van de maatschappij... bijzondere film..

Ik werd bij de eerste beelden al gegrepen omdat deze film toch wel mijn leven raakt.. .ik heb dan wel niet in het leger gezeten dat niet, maar 1 van mijn eerste geliefden zat precies zo in elkaar.. maar we waren gek op elkaar, noem het jeugdige overmoed ik weet het niet maar er was veel, tot die dag dat hij vertelde dat hij inderdaad ging trouwen.... dat het tussen ons over moest zijn..  en dat was het dan.. Later elkaar nog wel weer een keer gezien,  wat goed was en mooi, ook de vlammen waren er maar die hebben we geblust met de realiteit dat het niet meer gaat, hij te verstrikt in zijn huwelijk met kids.. en ik een heel ander vrijgevochten leven.. maar het raakt dus wel zon film.. moet hem, terwijl ik dit schrijf nog afkijken, de film dan,  dus de afloop van de film weet ik nog niet. Alleen was hij gisteravond op Npo3 dus voor wie wil.. een aanrader. ( ps toch afgekeken op de zaterdag zie onderaan deze blog)

Opstaan, zien dat het geen balkon weer is, het is fris, dus dan maar in de studeerkamer de nodige dingen doen het opruimen van  dozen van pakketten die waren gekomen,. Tevens de oude stofzuiger de deur uit, die heeft jaren trouwe dienst bewezen maar is nu wel op.. hij kan niet meer, en dan moet je de stofzuiger zijn rust gunnen.. Deze maar bij de vuilnis gezet. wetende dat er altijd mensen zijn die hem willen en die hem dan meenemen.. ( het klopt ik was nog niet boven of dat ding was al weg.. vraag me niet hoe en wat.,. ik vroeg mezelf ook af HOE DAN?? staat er iemand op de uitkijk die denkt dat kan ik gebruiken meenemen nu of zo.. geen idee.) en waarom niet ik hou van recyclen.. zeker als mij het gemak dient...  dus kom maar op zou ik zo zeggen..

Vol verwachting klopt mijn hart, de nieuwe stofzuiger komt vandaag.. gevolg is denk ik dat ik nadat ik alles heb opgeruimd en in de containers heb gedaan dat ik dan meteen nog een keer ga stofzuigen..  heerlijk eentje die niet stof blaast maar die soft zuigt Rond 10.15  was hij er..  als een kind zo blij en natuurlijk kon ik niet wachten, hem meteen uitgepakt, meteen in elkaar gezet.. hij is prachtig zwart, past helemaal in mijn huis en stijl..  dus dat klopt ook, en dacht even uitproberen.. Dank je wel Buuf voor deze tip voor de Miele...  hij doet het als een tierelier.... hij zuigt zich bijna vast aan het laminaat, maar dat is niet erg.. hij doet het en ik geniet.. ik vind het een luxe.. straks ga ik stofzuigen nog leuk vinden ook..  moet er niet aan denken.. Daarna al het afval incluis de zak van de buuf die zo eenzaam op de galerij stond te kijken maar even in de container gedaan.... staan praten met de beneden buuf ook erg leuk, daar heb je dus nu tijd voor dat vind ik zo geniaal om eerlijk te zijn.. meestal is het hoi en dag en werk ze, maar nu is het meer dan dat. ik geniet om eerlijk te zijn hiervan.. 

Daarna lopen te tobben en na te denken zou ik wel zou ik niet.. maar ja toch wint dan de kant die zegt kom op het is maar een uurtje. dus toch maar even gaan sporten in het huis een waar wodjes..  met als doel 850 cal te verbranden, eventueel meer als daar de behoefte toe is het is tenslotte zaterdag

Het is dus niet gelukt, ben  in de film beland en wat een prachtige film ben zo blij dat ik hem heb afgezien.. mooi verhaal, ook erg integer en zeker mooi gefilmd.. maar je ziet ook hoe het verleden soms een heel leven kapot kan maken..  zo triest..  en ik heb zitten te huilen aan het einde.. zo indringend deze film..... aan het einde de oma die alles toch recht gaat zetten wat ze aan het eigenlijk al haar hele leven heeft verknalt.. maakt het zo goed en mooi.. het is weer in balans. de harmonie is in de familie hersteld.. en het einde zo mooi.. teder... en hoopvol.. daar waar het mis ging komt het goed.. om dat de kleinzoon wel die stap durfde te zetten die opa niet aandurfde.. prachtig




Geen opmerkingen:

Een reactie posten