maandag 14 januari 2019

Fabeltjes krant.. in een ander nieuwe modern jasje


Snode plannen bedenk ik soms zomaar in de avond.. dan denk ik wat zou goed werken ,wat zou goed zijn om te doen..  en wat zou een leuke les zijn.

Al een tijdje geleden heb ik wat poppen gekocht van de Fabeltjeskrant op diverse vrijmarkten. ook heb ik de poppen van de muppets verzameld zo in de loop der jaren bij diverse kringloopwinkels.

Ze worden altijd gewassen en daarna gebruikt.. Dus dat is prima schoon al vraag ik me af als al die leerlingen met hun handen er in zitten hoe schoon het nog is, maar om nu heel veel wegwerp handschoenen te kopen is ook wel van het goede.. dus laten we daar maar even niet over nadenken.

Via het prachtige kanaal MArktplaats heb ik inmiddels al wat weer poppen van de Fabeltjeskrant, wat erg praktisch is, omdat ik die juist maar 1 set van heb, van de muppets dus genoeg.
( lezen jullie hierin ook de vraag die ik subtiel stel.. of iemand misschien, heel per ongeluk poppen over heeft van de Fabeltjeskrant die toch liggen te verstoffen...)

Ik heb in de avond zitten te denken wat ik met deze poppen kan, aangezien ik mezelf heel goed ken, laat ik het gewoon in mijn onderbewuste borrelen en op een gegeven moment, zomaar is het er... 

zo nu ook.....

Ik heb een prachtige lessenserie bedacht waarbij de leerlingen uit klas 1 moeten werken met deze poppen, ze moeten de actualiteit gebruiken en toepassen in een soort van fabeltjes krant. Ze moeten ook meteen werken met het greenscreen zo integreer ik meteen de oude technieken met de nieuwe technieken.. 

Ze moeten gaan werken in groepen en ik ben dan erg benieuwd wat er uit gaat komen ,wat ze gaan maken en hoe mooi het gaat worden

Ik kan niet wachten om met deze lessen serie te beginnen, omdat ik meteen een stukje poppenspeltechniek kan uitleggen, tevens hoe te werken met green screen, wat weer handig is voor het tweede jaar.. kortom er zit veel in ... en ik zie er naar uit..
nu eerst nog meer poppen van de fabeltjes krant.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten