dinsdag 8 januari 2019

laten we de liefde laten overwinnen

 Er is genoeg al over te doen.. er is al genoeg gezegd en door veel mensen ook gereageerd, helemaal prima vind ik dat.. en daarom een kleine ode voor alle mensen die net zo verontwaardigd zijn als vele anderen om deze Nashville verklaring.... zelfs mensen die ons land denken te moeten regeren...

ik zeg verder niet zoveel. ik zucht.. ik zucht en ik zucht nog een keer, zodat er een storm ontstaat die het haarstukje van de ondertekenaars wegblazen..... zodat ze ook in hun hemt staan.. soms moet je niet te veel reageren.. alles wat je aandacht geeft groeit.. maar in dit geval kunnen we niet groots genoeg reageren.. 

Maar kijkend naar de vele reacties op social media.. denk ik dat wij een groots land hebben en dat de ondertekenaars van dit verdrag wel even flink achter hun oor krabben dat het toch niet zo handig is/ was om dit te ondertekenen..... 
laten we groot blijven in waar we goed in zijn... ons laten horen en zien... en dan bedoel ik iedereen die de LBHT gemeenschap een warm hart toedraagt.. en die net als iedereen vind dat iedereen recht heeft op te houden van wie hij of zij wil en dat diegene mag en kan zijn wie hij of zij wil..

Denk vooral aan de eerste regel van de grondwet:

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

laat dit genoeg zijn:
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten