dinsdag 22 januari 2019

burpees


Aangezien een sportmaatje van mij vertelde dat hij door zijn dyslexie altijd onderaan begint te lezen  deze blog speciaal voor hem. De blog zal zijn beginalinea aan het einde hebben, zodat hij ook een keer het verhaal kan lezen vanaf het begin en niet eerst het einde leest. ( voor alle zekerheid zullen ze genummerd zijn)


7) Geloof me ik ben voorlopig klaar met de burpees... ik geloof dat ik afgelopen week meer dan 1000 burpees heb gedaan.. maar resultaat no way... dus eigenlijk is het onzin om deze dingen te doen.. het levert lichamelijk niets op aan een goddelijk gespierde lichaam


6) Dit was al zwaar f*ck.. maar goed ik had hoop dat de afsluitende oefening erg leuk zou zijn.. en dat was hij niet met tweetallen
Met maatje Rich gingen we beginnen 
10 burpees.. dan 9, 8, 7. 6. 5 en dan weer terug van 6.7.8.9.10
De ander moest in de tussentijd gaan squaten..

5) Maandagavond. de KB. 
Na een aardig relaxte opening met een serie van 20. 15, 10.. diverse oefeningen zoals swing, squats, etc kwam de hel.. we moesten gaan staan, 1 lunches links, eentje rechts en dan een squat. eerst 1 sec,. toen 2, toen 4, toen 8 toen 12 toen 16.. en geloof me je verzuurd.


4) Ik had de ellende dat ik steeds begon met de grote oefeningen zoals push up en dus was ik ook de klos met de 50 boxjump burpees... 
Terwijl Marco in alle ongemak plank stond te doen ging ik door een hel... , eigenlijk was het voor beiden afzien. we gingen echt door een hel.. het is zo kloten en zwaar die ellendige burpees... maar goed we hebben het gered, laat ik het zo zeggen, net toen ik er 50 had gedaan was het tijd.. dus Marco had de mazzel  dat hij niet meer hoefde..


3) Daarna kwam de beloofde duo workout. vind ik altijd leuk en gezellig. Marco en ik zijn daarin een goed koppel, wij doen het goed altijd op zondagochtend. 
De opdrachten bestonden uit... 
25 synchroon  squats
50 push up , 
de ander stond zolang als jij bezig was op zijn kop tegen de muur, of lag op een vreemde manier op het podium met zijn hoofd naar beneden en met zijn handen op de grond. dus eigenlijk moest je gewoon met je hoofd naar beneden hangen
25   tenen naar de bar
50 boxjump burpee.. de ander stond plank.. als je stopte dan moest de ander ook stoppen.

2) Afgelopen zondag was ik met Marco als maatje aan de slag bij de Cross xxl.. erg leuk, een duo workout.
Het begin, een soort van warming up voor mij dan, was als volgt... je kreeg de opdracht om een aantal burpees te maken.. en dan ook een box jump... er was nog iets maar dat heb ik geblokt, vraag me niet waarom maar geloof me dat was niet echt een succes. we moesten het rondje volgens mij 12 minuten doen.


 1) JAAAAAAAA ik weet het ze zijn goed voor je, het is perfect, je doet een totale bodyworkout.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten