maandag 28 januari 2019

Lekker slim.. of toch niet

Sinds een paar weken volg ik dit programma.... ik kijk en ik zit met kromme tenen te kijken, ik vraag me echt af, en ik hoop het echt vanuit het diepste van mijn hart, dat het is scene is gezet en dat ze niet echt zo niet slim zijn.... dan is het treurig gesteld met onze maatschappij.

Er zitten een kapper en een medewerker bij dementerende bejaarden.. de vraag:
Wat is een golden shower.

geven ze als antwoord... De nieuwste film van James bond.

Twee meisjes.. antwoord op de vraag hoe vaak gaat de grote wijzer in een etmaal rond.
antwoord : " je hebt drie maaltijden van etmaal.. per dag, dus.. 6 keer... hoe dan???

Of nog veel erger, een meisje studeert voor toerisme, reisleidster, de vraag 
de naam BENELUX is een afkorting voor drie landen .

Antwoord nee dat is niet zo het zijn alle landen waar de euro is ingevoerd.


Wanneer begon de tweede wereldoorlog.

Antwoord: Euh ergens in de jaren 60, nee joh zegt die ander.. het is veel later..  nou zegt die ander ik denk eerder... DAn ineens een helder blik, ik denk nu komt het.. en dan komt het inderdaad....
Joh er is nooit een tweede oorlog geweest...  ha ha ha wat stom daar stinken we lekker niet in.


Ik weet niet of ik moet huilen of lachen, ik weet niet of ik me zorgen moet maken over de kennis van onze twintigers, ik weet het niet. Ik durf bijna te beweren dat de leerlingen waar ik mee werk toch veel slimmer zijn,  ze weten meer... sommige dingen zullen ze ook niet weten, maar ik denk dat we ze toch meer bijbrengen dan wat de mensen hierboven laten horen... 

Ook vind ik de redenaties erg boeiend hoe ze soms tot een goed antwoord komen, ineens weten ze het.. of ze weten het en dan zegt een ander ineens iets waardoor ze ineens tot een heel ander fout antwoord komen..

Ik zou zeggen kijk en huiver... en ik vind ergens dat dit programma niet zou moeten worden uitgezonden omdat je toch mensen te kakken zet..... ik denk dat sommigen  niet meer normaal over straat kunnen...  en dat vind ik niet goed.. maar ja ik kijk ook, maar met de grootste verbazing en met de meest kromgetrokken tenen die ik heb..  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten