dinsdag 11 juli 2017

komt het ooit nog goed..

 Gisteren is dus het sloop en loodgieterswerk geweest.. nou ik kan mijn lol op.. het was een bende.. het was stof, het was afzien en bidden.. maar dat is gelukt.. ( dat afzien en bidden)  het ging goed uiteindelijk..
Het bad is eruit, de zooi ligt klaar voor de, man die gaat stuken volgens mij, wederom op het tijdstip.. 7.00.. en de man van gisteren was om 11.00 klaar, incluis grote boodschap op het toilet, incluis een kopje koffie, ik heb mezelf overtroffen door dit aan te bieden,  zag wel dat mijn kopje niet helemaal schoon was, dus heb ik maar even snel met mijn handen  schoongeveegd... Na de opmerking van deze bouwvakker dat hij wel heel plakkerig werd.. heb ik maar gedaan of dat een doodnormale opmerking was.. Heb mijn puntje van mijn tong afgebeten om niets te zeggen wat  niet door de beugel kon.. dus heel praktisch gezegd dat het door het weer komt dat het wel heel benauwd is.... 

De klusjes man was ook niet echt de man waar ik van in vuur en vlam geraak..  dus dat speelde mee denk ik, vond het wel bizar dat hij maar 1 kopje koffie wilde.. terwijl hij een dure espresso kreeg, met zorg gezet van uit zon heel duur cupje.. maar goed het was daardoor meteen duidelijk.

Begrijp nog niet helemaal goed waarom een klusjes man om 7.00 komt om om 11 uur klaar te zijn en te vertrekken... is dit nu plagen van de huurder, ik neem dat maar even voor het gemak aan.
 Inmiddels merk ik wel al aan mijn lichaam dat hij het vakantie avond ritme pakt.. dat gaat al goed.. alleen het ritme van de vakantie ochtend ritme is nog een probleempje.. ik ben te vroeg wakker. ook omdat ik natuurlijk vroeg op moet staan deze week.. dus ik kamp nu al met een chronisch slaap tekort..



Vandaag kwam Ron, een lange charmante man, die zijn werk in een heel rustig tempo doet. Hij kijkt rond, stelt vragen en gaat aan het werk. Hij vergat om meteen zijn geurvlaag af te geven, hij zorgde er wel voor dat ik dus niet naar het toilet kon tijdens zijn werkzaamheden. Hij was druk met veel dingen  en plakte spontaan de deur van het toilet af.

Het leuke is wel, dat de gezegde opgaat, dat als je vroeg staat heb je een mooie lange dag.. dat klopt zeker. maar mijn hemel ik liep te zwalken op mijn benen in eerste instantie.. nu gaat het gelukkig wat beter.. nu kan ik weer wat meer.. maar het is afzien.

Maar een voordeel is wel dat ik bijna klaar ben met mijn nieuwe bundel.. moet alleen nog wat flarden om hem aan te vullen, en daarna alleen nog de inhoudsopgave en de kaft ontwerpen..
ben nog aan het twijfelen over de titel, maar dat komt wel.

Maar in ieder geval vandaag weer heerlijk gewerkt.
al was het vroeg met op de achtergrond sky radio van Ron die hartstochtelijk zijn best doet.

Na een kopje koffie die ik hem aangeboden heb..  is hij nog harder gaan werken en om 9.00 was deze man klaar..... Wat me wel zorgen baarde was de opmerking.. weet jij wat ik allemaal gelijk moet maken.... of wat ik moet stuken?  Ik heb maar dom gekeken en lief gelachen.. in de hoop dat het goed is gegaan.. in ieder geval zijn de voegen dicht van de sleuven die gisteren zijn gemaakt en is het plafond en ook de rand boven de tegels bobbel vrij zodat de tegels mooi kunnen worden opgehangen... nu hoop ik dat ze tot bovenaan tegelen maar ik denk het niet.. ik denk weer tot aan dat achterlijke randje zodat je weer met een stuk muur zit wat je eigenlijk niet zoveel kan. maar goed dat zien we morgen of over morgen als de tegelzetters komen om , juist 7.00. Moet wel bekennen dat ik niet vaak zo vroeg mannen over de vloer heb.... en nee het bevalt niet, ze brengen niet eens een ontbijt op bed.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten