maandag 17 juli 2017

okey het laatste dan over de...



Gisteren, ja inmiddels is in Alphen ook doorgedrongen dat op zondag ook geld te verdienen is en zijn bepaalde winkels open vanaf 12 uur. Geweldig is dit, mede omdat ik dan toch de behoefte die ik had niet hoef uit te stellen maar me eens kon gaan verdiepen in de mandjes voor de badkamer.

Op aanraden van de buuf ben ik naar Jysck gegaan, een goedkope versie van de wat duurdere Ikea.
Ik ben daar goed geslaagd, heb na lang wikken en wegen besloten om maar over te gaan op dichte afsluitbare bakken die in het metalen rek komen te staan. Dit om te voorkomen dat de spullen nat worden door het douchen en dat dus het gevolg is dat ik elke keer natte spullen heb.

Gisteravond dus alles uitgezocht en in de bakken gedaan. Langzaam komt het einde in zicht. De spullen krijgen hun plekje, de dingen liggen vast. Er is veel spul weggegooid, wat ik in eerste instantie dacht te laten hangen maar uiteindelijk toch besloten heb om weg te doen. Ze zijn het niet voor mij in de badkamer. Ook de wereldvoorraad aan zonnenbrand en after sun, me een verloop datum van 2012 zijn verdwenen in de prullenbak. Het ruimt op en schoont op. het is prima zo. 

Natuurlijk komt nu het echte vakantie gevoel.. ik neem de rust... ga extra laat naar bed.. en sta nog later op.. heerlijk om 10.00 je bed uit te komen, een rustig ontbijtje op het balkon, in de zon, en daarna gewoon lekker niks doen.. lummelen.. ik word er al goed in.. Mijn dag en nacht ritme gaan inmiddels al aardig in balans komen, dat is wel lekker.

Tot 16.00 was het wachten op de schilder die zou komen om de klus af te maken, zoals te verwachten was zit het venijn in de staart.. de schilder kwam dus veel te laat.. de hele middag zit je te wachten op die man, je kan niks. eigenlijk staat je hele dag in het teken van ik ga de badkamer vandaag afmaken... maar omdat die man zo heerlijk te laat komt zonder enig gevoel van schaamte.. zit je dus mooi de hele dag aan je huis gebonden.. en dat in mijn vakantie..

 inmiddels lopen de dagen zich vol te zetten. heb ik plannen die ik wil doen, maar door het hele gedoe komt er niets van.. balen.. maar goed misschien is dit ook wel vakantie dat het niet loopt zoals ik graag zou willen, dat het gewoon zijn eigen gang gaat en dat je je nergens druk over hoeft te maken....  geen stress en geen haast... is wat lastig inmiddels maar dat komt wel.

Om kwart voor 5 kwam de schilder, en zoals ik al dacht het is een klusje van niks.. het is even met een stok en een roller, wat verf, hij had heel veel afdekspullen mee, dus het was zo klaar. Het stomme is dat ik dus niet eens zie wat hij heeft gedaan.. dat is wel heel erg lijkt me.. en ook ondankbaar voor deze man.. hij werkt zich in het zweet en ik zie het niet eens het verschil met hoe het was... heel bizar.


Het klopt wat ik altijd al zeg.. het is vaak meer werk om het af te dekken dan het schilderen zelf.. dat is zo kloten om te doen.

Kortom het is klaar en het is zoals ik het graag wilde hebben...

hieronder  dan een korte impressie zoals het was en hoe het is geworden




Geen opmerkingen:

Een reactie posten