woensdag 13 november 2019

slimme meter en andere ongemakken

Een tijdje geleden kreeg ik een brief van Liander.. juist die, ik had geen idee wat of hoe etc.. al die nieuwe namen tegenwoordig, al dat fusie gedoe.. gevolg ik dacht okey het zal mijn tijd wel duren..

Het ging over een slimme meter, geen idee wat dat is.. ik denk nog in mijn onwetendheid dat is vast iets waarmee je de kachel etc automatisch kunt programmeren

Wel las ik in de brief, die ik voor de tweede keer ontving. dat als ik het nu liet doen dan was het gratis anders kost het 75 euro.. aangezien ik aan het bezuinigen ben en gewoon andere dingen wil doen dan geld uit geven aan dingen die niet eens voor mij zijn maar voor de verhuurder, besloot ik maar om die slimme meter te laten plaatsen.

Keurig de dag van te voren kreeg ik de melding dat ze zouden komen tussen 13.30 en 14.30 dus dat is mooi dacht ik nog. dan zit ik niet de hele middag thuis.. Hoe onhandig gedacht dat ze meteen om 13.30 voor de deur zouden staan. dat niet dus.. nee ze namen hun tijd.
Om 13.00 ben ik even snel een pakket gaan halen in mijn centrumpje, toen ik terug liep kwam ik de beheerder tegen die vroeg mij of ik lekkage had in mijn toilet, nou nee dus.. maar hij wilde graag even kijken. Ik zei nog tegen hem ik vind dat mijn toilet slecht doortrekt de laatste tijd.. hij spoelt niet goed weg dat is ook aan de hand met mijn afvoer in de keuken, dus dat zou met elkaar in verband kunnen staan.

Dat bleek dus juist. mijn woningbeheerder, praktisch als hij is en slim, belde meteen zijn mannetje op voor de rioleren.. Die zou het komen maken, nog dezelfde middag.. kortom alles in 1 klap opgelost en dat zou toch ideaal zijn lijkt me..

Gevolg is wel dat mijn woensdagmiddag heel anders verloopt dan ik in mijn gedachten had. ik had het heel anders in mijn hoofd maar helaas dat is niet gelukt dit keer.. Het is goed vind ik, ik had toch een vrije middag en kon dus mooi de dingen doen die ik nog moet doen.. behalve natuurlijk dat ene..  dat komt later wel.

 De man van het riool kwam heel snel gelukkig,hij kwam met een giga apparaat binnen, met allerlei toeters en bellen. en ik denk alleen maar okey laat hem maar zijn ding doen.

Hij holt de keuken in, ik moest van te voren het kastje leegruimen en meteen de boel los, hij met zijn veer erin en binnen 10 minuten klaar. Ik vond het helemaal goud en geweldig. Helemaal blij hiermee.
Dolblij dat alles weer gewoon doorspoelt en dus dat was opgelost. Net als ik afscheid neem van de man van de riolering, gaat de bel. de monteur van de snelle meter komt eraan. Hoe mooi kan je het hebben dat het zo afwisselt.
De ene man weg, de ander man binnen. en allemaal voor mij aan het werk. wat een luxe.

De man van de slimme meter begon meteen, het eerste wat hij vroeg was of mijn meterkast altijd zo leeg is.. Ja waarom niet. waarop hij zei nou er zijn een hoop mensen die er planken in maken en daar spullen opzetten etc. een soort extra bergruimte. Ik nog met mijn nuchterheid, daar heb ik nog nooit over nagedacht of aan gedacht. Hij meteen TIP.. ik daar maar meteen overheen dat ik die tip heel snel ga vergeten omdat ik het wel lekker vind dat de kast zo leeg is. Hij zei nogmaals dat dit de eerste keer is dat hij een lege meterkast tegenkomt.. ik vind dat toch wel erg leuk.

Hij heeft de meters geinstalleerd en het voordeel is dat de slimme meter alles zelf doorstuurt naar de energieleverancier en dat ik dus niets hoef te doen.  kortom ik ga heel lui worden denk ik



Geen opmerkingen:

Een reactie posten