dinsdag 5 november 2019

Cyprus.... tentoonstelling museum van oudheden


aangezien de lunchafspraak niet door ging met de Ridders omdat een aantal van de Ridders ziek waren, ik had bedacht dat ik toch wel naar Leiden wilde, al was ik wat moe naar een heftige nacht op een boot, pas heel laat in bed lag, maar het was het, zoals ik al eerder schreef meer dan waard. Besloot ik toch, toen Marlous was vertrokken naar Leiden te gaan, tenslotte moet een mens ook eens eruit. 

Dat elke dag op de bank zitten levert ook niet zoveel op uiteindelijk word je ook niet veel wijzer van..
Dus ben ik maar, fanatiek als ik ben, mijn huis uitgelopen en vertrokken naar Leiden.

De rit er naar toe ging snel, was geen klap aan zoals altijd, ook het museum vinden, kan ik inmiddels al dwaal ik toch vaak af omdat ik dan denk dat is ook leuk om te zien. Dit keer echter, zal wel door de nacht zijn gekomen, liep ik rechtstreeks naar het musuem van Oudheden..

Het naar binnengaan ging snel, en voor ik het wist zat ik in het museum en kon ik de tentoonstelling gaan bekijken. Dus dat heb ik dan ook maar gedaan.. 
Aangezien ik gewend ben om toch altijd rechts af te slaan, maar deze expositie anders is ingericht namelijk je  moet linksaf slaan. liep ik heel tevreden tegen de stroom in,  voor de chronologische opstelling was dat geen probleem, je liep als ware terug in de tijd, dat maakt het ook wel weer leuker.. en het grote voordeel is wel dat de mensen die er lopen, vooral aan het einde vaak al genoeg hebben gezien, ze hebben geen zin meer, okey op een enkele grijze duif na, alles te lezen... dus het gaat lekker snel.. je kan alles goed zien en bekijken en dat is zeker de moeite waard.. deze tentoonstelling heeft mij wel de ogen geopend en ik heb er een vakantie bestemming bij. dit wil ik ook graag zien, zo als ik het bekijk is het een plek waar veel te zien en te beleven is.. 

Na het bezoek aan de tentoonstelling besloot ik toch maar even wat te eten in het museum ik had alleen mijn ontbijt gehad en het is dan wel handig om even wat naar binnen te werken.. ondertussen kon ik de blog schrijven over de afgelopen avond. daar was ik nog niet aan toegekomen. dus dat was wel even lekker.

Daarna rustig weer naar de auto gelopen, een geweldig huis gezien wel wat vervallen maar mooi, maar wat we vooral opviel was het bordje voor de ramen...

Ps deze tentoonstelling is prachtig van opzet,. ik vond hem de moeite waard.. een aanrader.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten