vrijdag 29 november 2019

The Wall 40 year

The Wall 40 Years

40 jaar geleden kwam The Wall uit, een van de meest legendarische albums van rockband Pink Floyd. Tribute band Pink Floyd Project viert dit groots met een voorstelling die direct geïnspireerd is op de live concerten die Pink Floyd in 1980 en 1981 op basis van het album gaf.

The Wall mag je gerust zien als het magnum opus van Pink Floyd. Hoewel de band veel bekendere hits heeft, is The Wall een indrukwekkende rock opera dat grotendeels geschreven is door bassist en zanger Roger Waters. Het is een verhaal over isolement en machtsmisbruik. The Wall kwam op 30 november 1979 uit als dubbel LP en was daarna live te zien op het podium.

The Wall verscheen ook als film op het witte doek, maar toch herinnert iedereen zich toch de live show het beste. Deze was destijds groots en had geen gelijke, door het gigantische decor, projecties, qudrafonisch geluid en een kinderkoor. Nu kun je dus weer iets van die sfeer meemaken, net als 40 jaar terug!

Een aantal maanden geleden had ik deze kaartjes al besteld met in mijn achterhoofd dat ik het leuk zou vinden als Ankie mee zou gaan, mede omdat ze erg houd van deze muziek.
Toen ik haar ophaalde, was het natuurlijk wel spannend wat ze er van zou vinden. hoe ze zou reageren, maar goed ik weet ergens wel dat zij helemaal gek is van Pink Floyd, dus eigenlijk kon ik er geen buil aan vallen.. maar je weet het nooit.
Terwijl we naar Capelle aan den IJssel reden begon Ankie over the Pink Project, en vertelde ze dat ze kaartjes had gereserveerd voor hun show in Utrecht, dat ze ook naar een voorstelling ging in Gouda.. dus ik had iets van.. okey wat nu. Dus ik maakte de opmerking, Ankie ik zou de kaartjes voor |Utrecht maar afzeggen, je gaat er namelijk nu al naar toe.. Ze was erg blij en zie meteen, wat gaaf, dan zie k hem vaker en ik kan er geen genoeg van krijgen om deze te zien.. dus dat was al een gerustelling

Zoals de vorige keer was het rijden naar het Theater een klein kunstje, maar wat een puinhoop rond het museum, niet leuk meer gewoon, echt balen maar ja daar valt niets aan te doen.

We konden zo naar binnen en de show begon. ik heb vanaf het begin tot het einde van de show, exclusief de pauze, ademloos zitten te kijken, de ene nummer sprak me meer aan dan de andere, maar nu hoorde ik een keer ook echt de teksten heel goed, ze waren goed verstaanbaar, dus ik heb genoten hiervan.. het was prachtig, het prachtige nummer Mother maar ook We dont need.. etc.

Een mooie show, aangezien het een voorpremiere was, zaten er nog wat schoonheidsfoutjes in, maar het mag, de voorstelling is nog niet af en goed.... maar toch


Gelukkig heeft Ankie ook erg genoten van deze show, ze vond het prachtig net als ik .

De terugweg ging even mis we konden de uitgang van het parkeerterrein niet zo goed vinden maar gelukkig komt alles goed, gewoon dom achter iemand aanrijden in de hoop dat diegene het wel weet, ik dit geval was het zo dat diegene er ook uit moest. dus ideaal.

De terugweg ging lekker snel en we waren weer keurig terug in het Alphense..

wederom een pareltje aan de kroon van mooi momenten,







Geen opmerkingen:

Een reactie posten