zaterdag 24 november 2018

fitheidstest

Hoe verzinnen ze het en hoe krijg ik het in mijn botte kop om deze test te gaan doen..Waarschijnlijk ga ik er vanuit dat ik op mijn leeftijd best wel fit ben.. ik wilde die uitdaging wel aan gaan.

Afgelopen zaterdag was het dan ook raak, ik mocht opdraven en ik mocht, ja echt.. de fitheidstest doen. Inmiddels begreep ik al van velen dat sommigen die ik heel fit inschat er met een 5,8 uit de strijd komen.. dus ik hou mijn hart vast, ik ben me wel terdege bewust, ik sport veel, en intensief.. al heb ik de laatste tijd besloten maar 4 keer te gaan in plaats van 7 keer... om mijn lichaam wat rust te gunnen en te herstellen na een intensieve training.. maar toch.. het moet kunnen en goed gaan toch.

Weet al te goed dat ik op lenigheid heel laag zal scoren.. ik ben niet lenig.. ik kan niet met mijn handen op de grond als ik voorover buig, ik kan niet lang op 1 been staan... en handigheid.. ben ik ook niet goed in.. maar goed wij gaan voor de winst.. we zullen ontdekken wat er gaat gebeuren.

Dit stukje schreef ik voordat ik de fitheidstest ging doen.

Okey de fitheidstest dus gedaan..  en ja hij viel mee, en nee de uitslag viel tegen.. heel erg tegen...
Ik dacht dat ik toch wel aardig hoog zou scoren. maar aangezien ik toch wat dingen tegen heb, zonder er hier over uit te wijden. koste me dat zoveel punten dat ik dus erg laag eindig

Het roeien ging goed haalde ik een  8.0  ( 20 sec sneller en ik had een 9.0), dat ik daarna bijna aan de zuurstof moest is een kleine bijkomstigheid, ook op de kracht dingen ging het goed, achteraf had ik ze waarschijnlijk wel hoger kunnen doen maar ja je gaat toch voor wat je denkt te kunnen, als je dan op 95 zit met wegduwen met je benen en je haalt met gemak 20 keer dan kan het hoger..

Het is gewoon een leuke check om te kijken waar ik zit en dan nog te bedenken wat ik kan doen om het te verbeteren...  dat is de volgende uitdaging..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten