maandag 26 november 2018

Er is een engel weg gevlogen

Nog niet echt helemaal uit, maar bijna wel.. de nieuwe bundel "Er is een engel weg gevlogen" 
het is altijd weer spannend of de bundel voldoet aan wat ik had gehoopt, wat ik denk dat het is.. maar ook hoe ziet het eruit.

Veel schrijvers zien het als een geboorte, het was een moeizame bevalling, maar het kind is er, dan is het nog afwachten wat het doet, of het inderdaad compleet is, of er geen schoonheidsfoutjes in zitten etc. Kortom het is weer spannend

Jaarlijks probeer ik een bundel uit te brengen, dit jaar zelfs twee grote en diverse kleine. Dat er dit jaar twee grote uitkomen heeft alles te maken met dat de bundel vorig jaar net iets te laat uitkwam, namelijk januari..

Daarom nu deze bundel die uit gekomen is in december.. Het heeft ook zo zijn voordelen, zeker omdat dit een speciale bundel is, een bundel die gaat over verdriet, over afscheid nemen, een tweede deel, maar dan is het ook klaar, dan komt er geen speciale bundel meer over dit thema.. dit thema zit altijd verweven in al mijn werk, is toch iets waar ik mee bezig ben, 

De foto op de voorkant is van een prachtig kunstwerk dat ik zag in Montreux, ik was meteen verkocht en wist dat ik op een dag deze zou gebruiken voor een bundel.. niet wetende dat het was voor deze bundel.. maar de titel en de foto kloppen, tenslotte is het voor veel mensen zo als iemand afscheid neemt, dat er dan een engel verdwijnt... 

Ik ben wederom blij en gelukkig dat het wederom gelukt is deze bundel het levenslicht te laten zien. Mijn dank is natuurlijk vreselijk groot naar Kitty, die soms maanden bezig is om de taal of spelfouten uit de bundel te halen. zodat hij goed is en af is..

 De bundel bevat veel werk uit de speciale bundels die over afscheid nemen gaat, zoals uit de bundels:
dapper een bewogen leven*
afscheid met stille woorden*
was je maar hier*

Natuurlijk zit er ook nog wat oud werk tussen zoals de prachtige drieluik over ontmoeting, samen zijn en afscheid... kortom wederom een bundel waar ik erg blij mee ben en waar ik trots op ben dat hij weer het levenslicht heeft mogen zien..
het is inmiddels mijn  14 grote bundel....
naast de vele kleine speciale bundels, dit jaar zijn er 6 uitgekomen... *
( ook te vinden op mijn site) en bundel 15 is inmiddels alweer in de maak.

er is een engel weg gevlogen
gedachten aan de dagen dat
de dagen nog dagen waren
de nachten nog nachten waren
raak ik verzeild in een onmogelijk
gevoel van geen grip meer hebben
op de wisseling van dag en nacht
in zit gevangen in de schemering
van het loslaten
omdat mijn engel is weg gevlogen
naar het niet meer te bereiken
land



* deze bundels zijn te vinden op mijn site www.flarden.nl, onder het kopje bundels en dan bij thema bundels



Geen opmerkingen:

Een reactie posten