maandag 5 november 2018

het verhaal is leuk.. de oefeningen zijn zwaar K*T

Opstaan en al denken.. ik weet het niet moet ik wel of moet ik niet mijn bed uit.. besluiten toch je bed uit te gaan..  en je best te gaan doen.. wat een gevecht het al was om mijn bed uit te komen.. dan nog van alles in mijn hoofd omdat ik vandaag hoog bezoek krijg uit het hoge noorden. maar toch wilde ik niet verzaken, tenslotte had ik Marco, een oud leerling en een zeer gewaardeerd sportmaatje, met ook mijn soort humor, beloofd om te komen

Dus ik heb mij uit mijn bed gesleept. ik heb die adem gehaald en ben naar de sportschool gegaan.. Daar kreeg ik te horen dat we vandaag Yvonne gingen doen.. het eerste wat mij eruit floepte was. wat een K* T wijf... ik ben op zondag niet zo goed met nette woorden kom ik achter. eigenlijk ook niet op maandag en woensdag avond, ik knetter wat af dan.. en niet eens met opzet.

Het verhaal achter de wod Yvonne is... dat ze 76 jaar was en dat dit haar 10 favoriete oefeningen waren...  en dat ze deze oefeningen regelmatig deed, om haar te eren heeft men deze wod gemaakt en mochten wij hem ook doen. Ik had meteen al een hekel aan dit mens. De opmerking van Marco was ideaal.. namelijk.. volgens mij was ze koekoek.. ik denk dat ook maar ik zei het niet.

Goed een voordeel was wel dat we dus het in tweetallen mochten doen. dus dat was lekker, je kon het verdelen.. Dus Wij begonnen vol goede moet met de wod de squats zijn goed te doen. de VB pusch Presses viel vies tegen maar ja dat heeft te maken met een lichte blessure in mijn linkerarm..  maar goed ook de sit ups zijn goed te doen samen. we vlogen er door heen. maar dan komt de vrouw met de hamer.. de Burpees.. dat is afzien en dat is doorbijten.. gelukkig kan je het opdelen en deden wij het als volgt ik 1 dan Marco 2, en zo door, was niet helemaal de bedoeling maar werkte beter, je bleef in de mood, dat rusten kost soms veel meer.

De swing en de thrusters gingen goed maar dan komt het de run with partner, aangezien Marco behoor lang is.. en lange benen heeft moet ik als hij 1 pas doet er twee doen met mijn korte pootjes.. kortom ik was halverwege al buiten adem... 

Maar het bleef leuk.. 
Fanatiek als wij waren waren we natuurlijk veel te vroeg klaar.. moesten we  nog een extra wod doen.. en dat bestond uit.. 2 wall balls, dan 2 Burpeys, daarna de ander 2 wall balls, en dan weer samen twee burpeys en daarna 4 wallballs samen 4 burpeys en zo door tot hoever je kon komen.. . ik moet zeggen we hebben het goed gedaan we zijn samen tot 12 wallballs gekomen, dus dat was best heerlijk.

Het jammere was wel dat ik meteen na de wod naar huis moest in verband met een afspraak, maar okey dat is te doen..  ik mis dan zo de nazit even bij praten en na praten maar goed het was weer een zinnig uurtje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten