zaterdag 26 mei 2018

Samenloop voor hoop

Het spookt al dagen door mijn hoofd, eigenlijk wil ik gewoon meelopen, aan de andere kant denk, het is niet meer zoals vroeger.. dus ik ga er over nadenken. Toch besloten om mee te lopen,op het laatste moment, vriendin Els loopt ook mee en moest in haar eentje lopen, dat vond ik niet leuk en niet goed, dus ik dacht laat ik mezelf nuttig maken, het is maar een uurtje lopen, dus dat doe ik dan gewoon even met Els. Wel zo gezellig voor haar en voor mij weer een mooie sport rondje.

De hele dag was ik druk geweest met lotussen, best wel gaaf maar dit keer wat zwaarder omdat   vanaf 21.00 er een hond constant zat te joelen van eenzaamheid, spontaan ook nog een buurhond mee ging doen.. en dat allemaal tot laat in de avond,  daar kwam bij dat ik ook wat lawaaioverlast had van een paar buren. dus  je kan  nagaan hoe blij ik me voelde toen vanochtend om 6 uur mijn wekker afging. 

De dag was daardoor wat zwaarder dan ik had gewild maar goed het is prima, ik heb het erg naar mijn zin gehad. Toch besloten om mee te gaan lopen met dat ene uurtje, omdat ik toch een warm hard toedraag aan  de KWF. Niet voor niets heb ik lang geleden meegewerkt aan de panelen met flarden in het Wilhelminabos, waarvan ook een bundel is verschenen die ik nog steeds verkoop en  een deel van de  opbrengst gaat altijd naar het Kwf. De bundel van dit jaar staat een blog in met een flard over een oud leerling die overleden is aan kanker, het verhaal hoe ik zijn kaarsenzak mocht dragen, maar ook hoe ik het ervaren heb, en hoe het is om hem een plek te geven, dit keer in mijn bundel van dit jaar.

Soms komen losse eindjes samen, het lopen alleen kost me geen moeite, soms wel lastig als je al het verdriet dat door deze ziekte veroorzaakt word aanraakt, gesymboliseerd door de vele kaarszakken, gesymboliseerd in hoeveel mensen er zijn en lopen, gesymboliseerd door een ieder die  een stand heeft... al die teams die op de been komen en lopen en gaan.. indrukwekkend.. 

Het lopen ging prima, pratend met Els, onderweg bekenden zien, altijd leuk en goed,  even gepraat met Ankie en Trudy, daarnaast was Rita er die steeds iets geks deed als ik mijn rondje liep en langs haar tent liep. erg leuk. Tevens dat het gewoon goed te lopen is, lekker weer was ben ik blij dat ik weer gelopen heb, dat ik er vandaag tijd voor had.

Ik had twee nieuwe bundels meegenomen, eentje voor Els, die ik haar wilde geven als vervroegd verjaardagscadeau, en eentje had ik meegenomen voor de familie van Robin, helaas was er dit jaar geen team Robin, ook was er geen kaarsenzak met zijn naam of foto te zien, dus helaas kon ik de bundel niet aan ze geven. Helaas weet ik het adres ook niet van zijn ouders anders zou ik de bundel opsturen omdat ik vind dat de bundel ook bij hen moet komen omdat het verhaal over hun zoon er in staat.

Wie weet kom ik aan het adres via deze blog dat zou geweldig zijn




bundel n.a.v. panelen met flarden  in het Wilhelminabos

bundel van dit jaar met de blog over Robin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten