dinsdag 8 mei 2018

Dagje op stap met Susan

Eindelijk was het weer zover we konden weer ene keer shoppen en genieten in Utrecht. De opzet is simpel, we ontmoeten elkaar op het station bij de toiletten, ja de leeftijd he, daarna gaan we eerst naar de Miss Etam, Susan wil dan nieuwe kleren passen met deze hitte, daarna drinken we wat, we gaan naar de Flying Tiger en daarna dwalen we door de stad....

Simpel concept maar zo doeltreffend, want we hebben altijd zoveel bij te praten... ik bedacht me laatst dat ze naast mijn moeder het meeste over mij weet, en soms zelfs meer van mij dan mijn moeder.. eigenlijk is het naast een goede vriendin, mijn zusje die ik nog nooit heb gehad.. maar nu dus wel..

Na dik 30 jaar vriendschap kan je wel stellen dat het een blijvertje is.

Zoals  te verwachten was verdwenen we eerst in de Miss Etam, waar Susan dan los gaat, ze pakt alles wat haar leuk lijkt en duikt met al haar gescoorde kleding de paskamer in..... en past, twijfelt, past, twijfelt nog een keer, past weer en zo gaat zomaar ene uur voorbij en het is heerlijk, ik zeg alleen af en toe, wat denk je zelf.. en dan is vaak het antwoord ik denk het niet.. dan zeg ik ik ook... en zo komen we zo door het uur heen. Van de 30 kledingstukken die ze heeft meegenomen neemt ze uiteindelijk 3 mee maar je kan wel zeggen dat het met zorg is uitgekozen en alle voor en tegens zijn behoorlijk tegen elkaar afgewogen.

Het vervelende was wel bij deze winkel dat om de haverklap  het alarm afging met als gevolg dat je dus echt zit te denken wat is er aan de hand. maar gelukkig geen nood.. er is niets aan de hand... het is gewoon heel simpel.. het alarm klopt niet.

Nadat Susan was doorgepast en was afgepast, zijn we eerst maar eens gaan lunchen aan de gracht.. dat is toch wel het fijne van Utrecht dat je gewoon lekker aan de gracht kan zitten. heerlijk gegeten, en genoten van de voorbij varende bootjes met hun inhoud.

Daarna de Flying tiger in waar ik leuke dingetjes heb gekocht voor mijn collega's, altijd aan het einde van het jaar geef ik mijn dierbare collega's een klein cadeautje als dank je wel voor weer een jaar samen werken...
Tevens wat dingen gekocht voor komende verjaardagen van vrienden, ook maar meteen een leuk spelletje gekocht voor in de klas.

Daarna zijn we naar het Centraal Museum gelopen, Susan wilde graag de tentoonstelling zien met de kleding van Jan Taminau, ik ga nog met de mannen ook, maar aangezien ik verwacht dat het zo leuk is dat een tweede keer kijken geen punt is, heb ik maar toegestemd. Het was een prachtige tentoonstelling, mooi van opzet, ook mooie dingen die hij maakt, en zeker zijn verhaal er achter is goed. genieten dus..

Na het museum bezoek zijn we terug gelopen naar het station, tenslotte moesten we ook nog naar huis, ik wilde op tijd thuis zijn voor het songfestival, moest onderweg nog even wat theaterkaartjes regelen omdat het niet lukte op de site  volgens een digibeet vriend van mij, gelukkig kreeg ik het wel meteen voor elkaar. ik schijn over onvermoeibare energie en talenten te beschikken, ik fix het dan wel even.

Bij thuiskomst kreeg ik mijn mooiste cadeau.. het songfestival was gekomen. prachtig een soort van triviant maar dan over het songfestival.. ik verheug me er nu al op om dit met de mannen te spelen heerlijk.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten