maandag 7 mei 2018

Songfestival

Op het gevaar af dat er een lading van kritiek op me af gaat komen, steek ik toch mijn nek uit..
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar als ik zo de inzendingen hoor, ben ik dit jaar niet echt onder de indruk van wat men heeft gestuurd. Vorig jaar was ik weg van Blanche die voor BelgiĆ« aantrad,. ik heb dat lied gezongen in London,  ik stond er mee op, ik ging er mee naar bed...ik draai het nog steeds, en nog steeds doet dat nummer iets bij mij.. Natuurlijk doet de winnaar van vorig jaar ook het nodige bij mij, een mooi en lief liedje wat prachtige gezonden werd en waarmee ik geniet van de voor mij onbegrijpelijke tekst maar het raakt wel.. het was zo mooi.

Er waren daar wat meer opvallende liedjes en meer wat mij wel nieuwsgierig maakt. De afgelopen weken, sinds ik de cd in mijn bezit heb, luister ik naar de liedjes, slechts 1 keer eerder had ik dit gevoel bij de liedjes.. er zit niet echt een uitschieter bij wat mij echt raakt, of me nieuwsgierig maakt.. het is een beetje een grijze massa voor mij, maar wie weet als ik de act zie ben ik om en vind ik het nummer geweldig.. ik zal het beleven en zien, maar tot dit moment heb ik het idee dat er niet veel tussen zit. Het is zelfs zo dat ik terwijl ik deze blog schrijf ik voor ik niet eens weet welk land nu is of wat ze zingen.. ...

Voor het eerst  sinds ik muziek kan kopen heb ik niet het nummer dat wij insturen gedownload, omdat ik het echt geen aanwinst vind. Als ik kijk naar de repetities zie ik weer iets wat me terug breng bij Joan Franka, juist die met die indianentooi op haar hoofd. Het is iets van okay, kennelijk is 1 zanger op het podium niet genoeg, dus we verzinnen er iets bij.. leuk een paar dansers, die een dans doen die niet echt bekend is.. maar die eerst doen alsof ze muziek spelen, ik hoor nog Joan Franka vertellen dat ze het wel grappig vond, en dan stond ze er niet zo alleen. Zou Waylon dan toch Ilse missen met haar inspiratie en haar vakkundigheid, en haar kennis? We weten inmiddels dat Ilse een grote vinger in de pap heeft gehad bij hun optreden en ook in de regie over hoe het in beeld moest worden gebracht, tevens ook hoe ze wilde dat de act er uit zou zien.. met een welverdiende tweede plek..


Natuurlijk ga ik kijken dinsdag en donderdagavond, en zaterdagavond met de Mannen gaan we kijken naar de finale. ik neem aan zonder Nederland, we gaan eerst eten, iedereen neemt wat mee, in het thema Portugal........... ik mag me buigen over het voorgerecht.. dus dat komt wel goed...

We zullen zien.. wat er uit gaat komen.. maar om nog even terug te gaan naar vorig jaar
wat voor mij een grote kanshebber was om te winnen...  en ze had mogen winnen van mij.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten