dinsdag 10 juni 2014

inspiratie dag

 
Wegens de aankomende nieuwbouw van onze school, we gaan, de meeste docenten denk ik, met een bloedend hart het oude pand verlaten in 2016, maar goed je moet met je tijd mee, en ons gebouw is oud, is uitgeleefd en is een gebouw uit een oude tijd. Met elke verandering is het natuurlijk ook zo, dat je moet inleveren en dat je nieuwe dingen kan ontdekken. Aan alles zit een keerzijde, en ja ik weet het, het moet en het zal wel goedkomen. Mijn Mt, doet het wat dat betreft heel goed, ze praten met ons, zijn transparant, geven ons de kans om te vragen, om te overleggen en we hebben ergens inspraak. We worden als personen bij het proces betrokken, de uitgangspunt is naast dat het een mooi gebouw moet zijn, van binnen, dat het om het onderwijs gaat en niet om andere dingen. We worden heel erg bij alles betrokken, we worden gehoord en ik heb het idee dat op het moment als de knopen door gehaakt worden er wel overwogen over is gepraat en over nagedacht, dat het klopt en dat het gaat werken. Kortom ik heb er alle vertrouwen in dat het zijn goede weg gaat vinden. Vandaag kregen we zomaar een dagje om inspiratie op te doen bij diverse bedrijven. Heel vroeg al in de bus naar Etten leur om daar te kijken wat je allemaal met je device kan, kort door de bocht genomen met je i-phone en met je i-pad, maar device klinkt toch wel wat mooier.  In Etten Leur waren we helaas wat te laat. en voor we goed en wel zaten en de eerste woorden waren gesproken moesten we alweer in de benen om bij een andere ruimte te kijken en daar inspiratie op te doen. Ik moet zeggen bij Workz, was ik toch wel erg onder de indruk van het geheel, het was een mooi gebouw maar de mogelijkheden die ze boden en zeiden die er waren, waren legio.  Voor het eerst zag ik dat je op je i-pad ook kan werken met een green scream en dat je dus heel simpel daar dingen mee kan doen. Ik was meteen verkocht en heb meteen besloten dat ik dit toch wel met een klas wil proberen of het gaat werken. Dat zou natuurlijk prachtig zijn en dan zal het zeker in mijn lessen terugkomen.
Daarna weer in de bus en op weg naar Utrecht, om daar bij rever inspiratie op te doen, over alle mogelijkheden die er zijn. Het is een prachtig gebouwd pand, met een verschil aan inrichting die ze gebruiken en die sferen aan geven. Rondlopend kan je heel wat indrukken opdoen en bedenken wat er zoal kan. Ik was erg onder de indruk, mede omdat de mensen die daar werken dus ook gewoon doorwerken terwijl wij langs lopen, zoals je op 1 van de foto's kan zien. Na een rondleiding konden we aangeven wat we perse mee wilden hebben uit het oude gebouw, en natuurlijk wil ik de inrichting van mijn drama lokaal mee, mijn lampen mijn boxen mijn podium gewoon alles wat maar mogelijk is. Dat wat mijn vak zo leuk maakt om te geven. Kortom ik heb het kort samengevat. Daarna mochten we aan de gang met hoe we het wilden hebben ingericht, het uitzoeken van de materialen en tevens de kleuren, ik moet zeggen dat het een kleurrijk geheel gaat worden, al zal daar wel wat mee gesjoemeld worden, omdat het wel heel veel kleur is, maar de vloeren waren we het eigenlijk vrij snel over eens, het moest vooral natuurlijk zijn, en praktisch. Zo bleek later dat bij alle groepen dit naar voren kwam, dat ze veel natuurlijk producten wilden, voor het interieur, tevens veel groen en duurzaamheid. Kortom ik denk dat we wederom na vandaag onze stemmen hebben mogen laten horen en dat we uit kunnen zien naar iets heel bijzonders, dat we iets moois gaan krijgen,
( ik heb al bedacht dat ik de achterwand van mijn podium groen wil, met daarvoor een zwart gordijn en tevens wil ik mijn beamerscherm daar zodat ik ook met de i-pad prachtige dingen kan maken.. ik heb er zin in kan nu al niet wachten totdat het zo ver is
 

en laten we maar spijkers met koppen slaan

laten we maar springen

  
de voet liep nu over glas, geen kunst aan
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten