maandag 23 juni 2014

elk jaar weer is het een gedoe

Elk jaar weer, zo tegen het einde van het schooljaar, zie ik op tegen de giga klus die dan gedaan moet worden. Het lokaal weer klaar maken voor het nieuwe jaar. Kortom het begint met het wassen van alle kostuums, die na een jaar toch wel intensief gebruikt zijn, niet meer zo fris zijn als ze zouden moeten zijn. Dus ik begin met het grootste gedoe, de kleding uit mijn kledingkast halen, daarna in tassen te stoppen en mee naar huis om daar de wassen te draaien. Elke dag een aantal wassen, de kleding uit de wasmachine, weer op de haakjes en in mijn studeerkamer op hangen en laten drogen.. Dit is niet 1 keer maar wel tig keer, dus na 5 dagen intensief wassen en ook opruimen etc, is het dan klaar, kan ik weer het nieuwe jaar in. Natuurlijk zijn er kledingstukken die ik niet kan wassen, eens in de 5 jaar breng ik die naar de stomerij en laat ik ze stomen, de andere jaren ben ik zo blij met de uitvinding van Feebreze, dat gebruik ik even en de lucht klaart op, en het gaat heerlijk fris ruiken. Dus ik ben dan erg blij altijd. Dit jaar ben ik snel gegaan, alles is nu klaar en schoon van de kostuums, moet enkel nog een paar kasten door waar kleding hangt wat erg speciaal is en wat uniek is, wat dus niet zo vaak gedragen word, maar omdat ik aardig wat kleding heb weg gedaan is, is er weer ruimte in mijn kasten, dus ik ben klaar voor het nieuwe jaar, met de kleding.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten