zondag 8 juni 2014

ach het kan een ieder overkomen

 
Gisteren in Groningen, hadden we natuurlijk heel veel lol samen, vriendin Kitty en ik, hebben de stad helemaal doorgelopen, ben natuurlijk langs de kroegen gegaan waar ik vaak zat, langs mijn eerste kamer waar ik woonde in de Peperstraat, dat was te zien op de link naar de foto's die ik had geplaatst, kortom een prachtige dag. Tijdens het bezoek aan het museum moest ik natuurlijk weer ff gek doen, dus ja hoor, ik met mijn voeten op de glazen plaat waardoor je kan kijken naar beneden, en dus het water van de gracht van Groningen kan zien. Natuurlijk maak ik meteen de opmerking dat over water geen kunst is, en dat ik de hele ophef erover niet begrijp, en daar kwam het. Mijn geliefde nicht Tamara was één van de velen die reageerde en ja hoor, de opmerking was, dat mijn moeder wel heel laconiek is, omdat haar hele achterruit er vrijdagavond uitlag en dat ze een deukje in haar auto had, door stomme takken. Ik heb het gelezen, nog een keer gelezen, en dacht alleen maar, ik denk dat ik droom, dat is niks voor mijn moeder. Ze heeft zon piep systeem dus parkeren kan ze als de beste achteruit, ze kan als de beste achteruit rijden en raakt al jaren kant nog wal en zeker geen bomen met takken. Dus nadat ik had gereageerd met de vraag wat er nu was gebeurt, bleef het eerst even een lange tijd stil. Ik zat natuurlijk met samengeknepen billen te wachten op het antwoord, maar ja dat duurde even voordat dat kwam. Met mij waren meer mensen in spanning, want ja mijn moeder bijna 80 en de enige keer dat ze een ongeluk had was al zo lang geleden, en dat was, ja een oranje golf, toen ik nog 12 was, verder niet, dus dat is een heel ver verleden.. dus ja wat was er nu. Gelukkig was mijn nichtje snel en reageerde met de uitleg wat er was gebeurt, mijn moeder was op het feestje van haar broer en haar schoonzus, die 60 jaar getrouwd zijn, en toen ze weg ging reed ze achteruit, vertrouwend op haar piepsysteem maar ja de bomen die er stonden waren gekortwiekt, en 1 hele lange tak hadden ze niet gedaan, dus mijn moeder rijd en ja hoor de tak gaat dwars door haar achterruit heen, gelukkig maar de achterruit en niet de voorruit, voor het zelfde geld had ze het aan de bestuurderskant gehad en hadden we het tafereel gehad zoals we zagen in de film de vierde man, met Tom Hoffman die op de achterbank zit met een uitgestoken oog door een ijzeren staaf.
Gelukkig was dit niet het geval en was er eigenlijk alleen maar wat materiele schade.
Mijn moeder, doet me soms verbazen, zo nu ook weer, ze is kennelijk uit de auto gestapt, en reageerde heel laconiek, de familie, en dat vind ik helemaal geweldig, hebben haar prima opgevangen, Carglas is gebeld en die hebben haar achterruit voorzien van een nieuwe vervangende raam en ze kon dus weer gewoon naar huis. Ik sprak haar vanavond en ja hoor, de rust zat in haar, ze vertelde het heel rustig en zei meteen dat het haar niet uitmaakt het is materie, maar ja het gedoe vind ze vervelend. Ze is wel wat van slag want ze wilde op zondag de verzekering bellen maar dat heeft ze toch maar niet gedaan, die waren vast niet te bereiken. Stiekem moet ik dan lachen en denk dat, ze doet het toch maar weer even, in haar eentje de boel oplossen en oppakken wat wil ik nog meer..  en ik ben wederom vreselijk trots op haar
 
 
schokkend plaatje van Tom Hofman in de film
"De vierde man"
 
prachtige gegrimeerde foto van tom hofman in de auto in de film de vierde man
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten