maandag 25 mei 2020

sporten in de regen..

dat dus......
8 redenen waarom het heerlijk is om te sporten in de regen
  • De temperatuur tijdens je workout is perfect. ...
  • Je voelt je een badass bikkel. ...
  • Je krijgt er een enorme energieboost van. ...
  • Er zit extra veel zuurstof in de lucht. ...
  • Het is lekker rustig buiten. ...
  • Je moet tijdens het sporten wel in beweging blijven. ...
  • Je voelt je onoverwinnelijk na het voltooien van je workout.

zondagochtend... 8.00, de wekker gaat.. ondanks dat ik denk ik doe het niet, doe ik het toch.. ga ik toch mijn bed uit.. ik wil sporten.. ik ben niet zo handig in te bedenken wat handig is om aan te trekken, eigenlijk ik ben ik altijd die oom die komt en waarbij iedereen zich afvraagt, wat zal hij nu weer aan hebben..... op feestjes vaak overdresst. of  under dresst, kortom dat is niet aan mij besteed.. ik ben daar zo niet goed in.. maar goed..

Tobben bij de sporttas en maar besloten, gewoon een T-shirt en korte trainingsbroek, en dat is het.. is warm genoeg... maar dan loop je de galerij op en je denkt, het is toch wel koud, maar in mijn tas zit nog wel een legging die kan ik wel aan doen en ook nog een jasje tegen de regen.. dus dat komt wel goed..

nou mooi niet. wel het jasje, niet die legging.. kortom het zou wel gaan.

Naar de sportschool en je bent er en de groep is er al weer, dus meteen dikke lol samen, we gingen ervoor.. en voor ik het wist stonden we toch midden in de regen te sporten... en niet een klein buitje maar echt een bui.. dus mijn jasje aan. op een plek gaan staan waarvan ik dacht dat het droog zou zijn. dicht bij de muur., maar niet bedacht dat daar extra grote druppels vanaf vielen.. met als gevolg dat ik inderdaad dus extra na werd.

Het was wel erg leuk weer, dikke lol met elkaar. zeker om elkaar een beetje op te jutten, met teksten als, kom op je kan veel beter, en doe eens wat meer etc.. humor.

De regen maakt toch wel dat je je nog meer met elkaar verbonden voelt, dat je lekkerder in je vel zit...
en dat je dus gaat, onderling grappen, maar ook  uitdagen.

De oefeningen waren goed te doen. 8 minuten werken.. elke les komt er een minuut bij.. en dan is het  2-4-6-8-10-12.. 2 x een oefeningen
eerste ronde  jumping jacks, en squat
tweede ronde sissers, en burpees up
derde ronde.  scharen links rechts en  kb swing
vierde ronde..  mountenclimbers en kb swing
vijfde ronde  burpees en  een clean en press.
zesde ronde  lunches en  dead lift

ik weet nu al dat de rondes niet kloppen, maar de opzet is duidelijk, en de combi's waren  anders maar de oefeningen waren wel erg leuk

om even terug te komen op het begin van deze blog de 8 redenen waarom sporten in de regen zo leuk is
conclusie. ik mis reden 9 gewoon niet meer doen.
( al weet ik dat ik de volgende keer er ook weer sta maar dan met meer handdoeken etc)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten