donderdag 21 mei 2020

en nog meer opschieten



Het is stralend weer, daardoor ook vroeg op vandaag wat wel erg lekker is, wederom mijn dagelijkse dagje uit. contact met de buitenwereld.. zitten van 9 tot 12 voor de zoom.. in de hoop dat.. en de hoop vervliegt zo langzamerhand.. totdat het bijna 12.00 is dan ineens loopt het storm.. is ineens iedereen er. en heeft vragen..  waarom sta ik dan zo vroeg op vraag ik me telkens af.
Tegenwoordig heb ik de geest dat ik me bedenk dat ik tussendoor best wat huishoudelijke klussen kan doen, zoals dit keer de vloeren dweilen, ik had tenslotte alles wat moest gebeuren al gedaan dus alleen nog dweilen dat was het
Daarna mijn administratie van de leerlingen weer eens goed aangepakt.. alle leerlingen een mailtje gestuurd, inclusief ouders dat ze achter lopen en dat het dus niet opschiet, en de mededeling dat men met 4 of 5 tekortpunten niet over kan naar de derde of de tweede.. hoop dat men nu in actie gaat komen, zowel de ouders als de leerlingen.. maar we zullen zien, anders volgende week maar weer aan de bak en weer iedereen mailen die alles niet af heeft.. ach zo blijf je lekker bezig en  heeft het vroege opstaan ook zin.

Daarna naar school gegaan, om de gewassen kleding op te hangen, meteen te gaan verven, zodat ook de blokken in de verf zitten..  moet me er altijd wel toe zetten, maar als ik dan eenmaal bezig ben vind ik het weer leuk en geniet ik maar die stap doen is soms een stap te ver...

Dus vol goede tegenzin ben ik in de auto gestapt en naar school gereden, het is ook nooit even snel.. je moet je melden bij ons op school zodat men weet wie er zijn. ik dus.. maar dan heb je weer een gesprekje met iemand en voor je het weet ben je weer een half uur onder weg. Ik kreeg wel het heldere inzicht dat het slim zou zijn om de bankjes die ook moeten maar eens met een spuitbus met verf te behandelen dat zijn zoveel kieren etc dat dit een mooie oplossing is lijkt me.. dus dat moet ik even halen.

Het verven ging sneller dan ik dacht, dat is meestal zo , je ziet er tegen op maar als je eenmaal bezig bent dan is het een klein beetje werk, een uurtje flink aangepakt en klaar. Heb al afgesproken met de concierges dat we wat spullen van te voren samen overbrengen zoals de blokken en ook meteen de koffers etc zodat die er alvast staan,

Thuis eerst even de post opgeruimd en wat is het toch heerlijk dat je post krijgt met daarin mededelingen dat je geld terug krijgt van de huur.. zomaar een cadeautje


Lekker gegeten en de kb gedaan wat blijft het toch lekker met sportmaatjes te sporten
ik vind dat eindeloos genieten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten