woensdag 20 mei 2020

opstaan en dan


Dinsdag was het opstaan gelijk  een feestje voor mijn gevoel, de wekker ging met een prachtig nummer.. waar ik ook meteen vrolijk van werd
Meteen het bed uit met de gedachte wat lekker is dit nummer voor nu.. daarna de normale ochtendrituelen.. al was het wel iets anders.. had namelijk maar meteen mijn sport kleren aangetrokken omdat ik om 12.00 wil eten en dan meteen sporten.. zodat ik daarna de dingen kan doen die ik moet en wil doen.

Wel gek, om in je sportkleren aan het werk te zijn. heel bijzonder vind ik dat... maar voor een keer wel lekker ook..  eens wat anders.. de stofzuiger staat ook al klaar voor vanmiddag, bedacht me dat het handiger was om pas na het sporten te gaan stofzuigen. omdat ik denk dat het dan beter zal gaan.. dat dan minder stof in mijn huis komt al betwijfel ik dat behoorlijk.

Vandaag toch een aantal leerlingen gesproken die niet zo ver kwamen met hun opdrachten, dat is wel leuk weer contact met anderen leerlingen en ach even wat praten, wat dollen met ze, ook over de Ramadan waar toch veel leerlingen inzitten, dat is ook wel goed om te doen

Daarna in alle rust en kalmte op het balkon maar even lekker geluncht en daarna begon de ellende.. de wod om 1000 cal te verbranden.. dat is veel maar ja het moet... het moet eraf..  kan niet anders

Het was een heerlijke wod, 120 minuten heel intensief gesport, begonnen met 100 sit-ups, maar om de 10 moest ik 10 kb swing doen met 24 kilo, en 10 clean en press links en rechts met 12
daarna 100 lunches, maar wel de lunches 1 been 10 keer, dan weer de kb swing en clean en press.. en bij de 50 moest ik deze 20x doen..  daarna  was ik al bijna bij de 1000, ben ik over gegaan op de  chrunches en ook maar meteen op 30 burpees, je kan die krengen niet vaak genoeg oefenen..

Door drengt van het zweet, ben ik maar gaan stofzuigen zodat ik toch een beetje droger zou voelen. daarna uitvoering onder de douche.. heel er lekker.. genieten..  om daarna even naar het kruidvat te gaan, voor de nodige producten die ik nodig heb om er zo uit te zien als ik nu zie . tevens twee extra kussentjes gekocht waarmee ik dus heerlijk buiten kan zitten, die ik kan gebruiken als leuning voor mijn rug..

Daarna even naar de fysio, waar ik grote vorderingen maak gelukkig, om daar ook meteen de wekelijkse boodschappen te doen voor de week bij de Aldi, ontdekt dat ik een nog betere telefoonstandaard heb dan ik al had, in deze past de telefoon meteen, die er inzat was echt rommelen omdat de  i phone 11 toch wel wat groter is dan die ik had de 7 dus is het goed om deze te gebruiken.

Lekker thuis gegeten.  als toetje had ik me getrakteerd op aardbeien.... en ik kan zon hele bak met gemak op.. ik vind dat toch lekker. en ja dat heb ik ook gedaan.. heerlijk wat is dat een genot.

Daarna de avond rustig doorgebracht met wat tv kijken en naar Dreamschool kijken al moet ik zeggen dat ik het eigenlijk wel genoeg vind nu, ze moeten er maar mee stoppen...  het heeft zijn kracht gehad.. het is zoveel gedoe en geschreeuw en onwillige kinderen... Het valt me ook op dat deze leerlingen eigenlijk heel slecht naar zichzelf kijken en altijd de schuld bij een ander leggen zodat ze zichzelf schoon kunnen praten.. bijzonder vind ik dat... al is het wel goed om te zien dat het ze daar ook niet altijd lukt,  dat vind ik wel eerlijke televisie , heel vervelend maar wel goed om te zien...  zodat je weet dat wij in het onderwijs ook niet alles kunnen.. en daardoor dus ook soms het niet meer weten..

maar toch altijd proberen het kind te zien dat worstelt.. dat gezien wil worden. erkent wil worden...   maar soms kom je niet door  dat geworstel heen en dat maakt het dan zo triest zo verdrietig
tenminste bij mij wel.. al weet iedereen je kan niet iedereen redden.. en vaak is het wel zo dat ze toch goed terecht komen.. dat ze het redden en uiteindelijke komt ieder kind over het algemeen goed terecht dat zie ik aan leerlingen waarbij ik soms heb gedacht ach kind ik hoop dat je het red in de maatschappij, en dan zie ik ze nu stralend op hun plek staan. en weet ik weer, oh ja ik werk met doe kinderen in de praktijk zijn ze steengoed en doen ze het geweldig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten