zondag 11 augustus 2019

zweten

Wat het is ik weet het niet.. de laatste dagen, ik moet zeggen het weer is omgeslagen, maar de muren van het huis ademen nog steeds de warmte uit van de afgelopen dagen, maanden.. het is warm in huis.

Ik merkte het al tijdens het klussen, ik gutste als een malloot, ik gutste zo hard dat ik mijn T-shirt kon uitwringen en het water kon opvangen voor de mensen die geen water meer hadden.. heb ik niet gedaan natuurlijk.

De verfkleding die ik droeg, heb ik in kader van opruimen wat niet meer gebruikt word, meteen maar in de vuilniszak gedaan en is met alle verfspullen meteen verdwenen in de container.. opgeruimd staat netjes.

Zoals ik al zei gisteren had ik even bij de buuf geholpen met de kast en alweer liepen de zweet met straaltjes omhoog langs mijn rug. afschuwelijk ik kon het spoor zo volgen naar mijn huis en terug..  een spoorzoeker of een zweethondenzoeker zou mij zo vinden als ik me verstopt zou hebben


Maar goed vanochtend naar de cross xxl, het moest even en het was lekker. In de kleedkamer eerst nog een tijdje staan praten met een sporter die ik al heel lang niet had gezien en gesproken dus het koste wat meer tijd dan zou moeten, maar dat was geen punt voor mij , ik had al gezien dat ze bezig waren met een akelige oefening, met schouders etc. dus ik wilde het al een beetje rekken

Bij binnenkomst kregen we eerst de robe battle.. dat hield in in 3 tallen,  1 gaat planken, de ander KB walk,  en de ander ging eerst 1 oefening doen met een touw, verschillende manieren, om de 30 seconden wisselen en dan weer door.. erg leuk en grappig om te doen maar om nou te zeggen dat ik nou zweet nee.. maar daarna kwam de hel

Ik mocht met Do, de opdracht was simpel de ene zit in de wallsit met een walbal in de handen
de ander doet 20 x, in volgorde, sit ups, pushups ( 1o link en 10 rechts met wallbal, dus je drukt op met links en met rechts terwijl je andere hand op de wallbal ligt, russian twist, en wallbal) dat deed je gewoon iets van 20 minuten en dat was lang en heftig maar het werkte goed.. ik was kapot en in het zweet.

De volgende wod was afschuwelijk..  20 minuten lang.
21 t/m 0 oefeningen per drie naar beneden.
Het begon met een kb van de grond optillen en dan boven je hoofd, ik met mijn stomme kop, wil sterker worden, pakte eentje van 16 kilo,  eerst links, dan kb swing en dan ook nog rechts, 
dan around the world, links om, de squat, dan around the world rechs om, en dan nog iets met kb optillen tot aan je kin..

Dit was een ware veldslag zeker dat van de grond boven je hoofd brengen werd er gewoon misselijk van.. heftig dus.

Als toetje kreeg je en dobbelsteen, en als je 1 gooide was het 1 keer iets doen en zo ging het door, en hoe dat precies zat weet ik niet meer maar het eindigde als je 6 gooide dat je dat 20 keer moest doen.

Tussen elke oefening in moest je 200 keer touwtje springen.. afschuwelijk gewoon ..
maar goed het is niet anders we doen het toch maar gewoon.
de oefeningen waren.. box jump, sit up, push up, lunches, squat en nog wat maar die ben ik vergeten dus die zullen wel afschuwelijk zijn geweest dat kan haast niet anders

kort om ik heb behoorlijk gezweet om eerlijk te zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten