vrijdag 27 januari 2012

brandweer (lotusoefening)

Nee dit was niet de plek en ook niet de auto, maar ik heb geen fotos van afgelopen avond over de lotus en wat we hebben gedaan. Ik was dit keer als lotus te gast bij de brandweer van   Den haag op de goudlaan, en dat is toch leuk. Altijd geweldige gemotiveerde mensen die je helpen en die het moeten leren. Dit keer was ik een slachtoffer in een auto met nekletsel en een hoofdwond. ik ben de aanstaande brandweermannen aan het trainen voor het examen met betrekking tot slachtofferhulp. en ze waren goed dit keer, een genot om door deze brandweermannen geholpen te worden. Het nadeel is altijd dat je in een auto zit die je niet kent, dus ik maak altijd een verhaal dat ik een proefritje aan het maken was omdat ik deze auto misschien wilde kopen maar dat ik er nu toch maar van af zie, dus dat scheelt een hoop gedoe als ze vragen waar knopjes etc zitten want ja dat weet ik niet van zon auto, ook niet of er wel of niet een airbag inzit. Het verhaal doet het altijd goed, en het is geloofwaardig voor de brandweer
Het is altijd weer een spectaculaire ervaring om onder een plastic doek te zitten en dan het glas te horen springen, om de deuren te horen knallen omdat er geknipt word, het is heerlijk dit werk. Daarna heb ik een bewusteloze gespeeld die in de achterbak van de auto lag. en die moesten ze er uit halen, en dat vonden ze lastig maar wederom mijn petje af voor deze mensen die worden opgeleid, ze doen het goed, ik zie met vertrouwen voor hun het examen tegemoet en tevens als ik ooit gered moet worden door de brandweer hoop ik dat het deze gasten zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten