zondag 17 juni 2018

zweten

Zoals de meeste mensen weten, sport ik regelmatig, of te wel, heel veel.. Ik doe dan intensief mijn best om echt goed en fanatiek bezig te zijn.

Ik doe van alles om vooral mezelf uit te dagen,  kettlebell swing, manmakers met veel gesteun, burpees met nog meer gescheld, ik druk me op, ik duik op de grond, ik help gewichten van beneden naar boven, ik ren en noem maar op..

Alles tot grote tevredenheid van mezelf en mijn lichaam doet ook aardig mee.
Soms vind ik het lastig als ik heel fanatiek bezig ben, en natuurlijk doe ik het voor mezelf, dat weet ik, maar ik kan er slecht tegen als dan blijkt dat iemand anders, waarvan ik weet, dat diegene niet echt goed is, al klaar is, ver voor mij, waarvan ik weet dat diegene zit te smokkelen maar ja dat kan je weer niet zeggen.. dus ik lach lief en denk er het mijne van.

Maar nu terug naar de titel hierboven..

Er zijn mensen die mee doen, en die zeggen dan ik zweet me kapot... ik ben drijfnat.. ik werp een blik op hun shirt en hun lichaam en zie een minuscuul plekje onder hun oksels op hun T-shirt, bij mijn sportschool is het zo dat we niet in halterhelmpjes of mouwloze shirtjes mogen lopen, wat ik heel prijzenswaardig vind.. al vind ik dat zon regel dan wel moet gelden voor iedereen, niet dat de dames daar in spaghetti bandjes hemdjes, of soms zelfs in een soort van veredelde bikini, al dan niet met geschoren oksels en andere plekken waar haar kan groeien wat je liever niet ziet.. maar toch... terug naar het verhaal

Dus deze mensen zeggen dan ik ben drijfnat van het zweet, ik werp een blik, ik kijk naar de plek waar ze hebben gesport en ontdek , 3 druppels... dan kijk ik  in de spiegel naar mezelf, ik zie niet eens een klein plekje vocht onder mijn oksels sterker nog ik zie nergens nog een droog plekje, ik ben nat drijfnat.. mijn t-shirt, mijn sportbroek, mijn sokken, ik drijf nog net niet uit mijn schoenen.. daarnaast lijkt de plek waar ik heb gesport, wel een soort van kinderbadje van vocht.. en als ik ergens heb gelegen is het zo erg dat het geen spoor is van 1 naaktslak maar een heel leger naaktslakken dat zich even heeft laten zien . kortom.. ik zweet me de tandjes..

Nu is zweten natuurlijk erg goed en is het iets wat je echt moet doen, je verbrand dan vet..  zoals een prachtige tekst zegt bij mij op de sportschool... Sweat is Fat crying..  vind ik zo mooi.. dus ik denk dat ik wat meer vet heb dan de anderen die ook drijfnat zijn van het zweet, terwijl er niets te zien is..

ik blijk dus eigenlijk een huilebalk te zijn.. die veel huilt als hij sport...
ach ik weet dat ik een emotionele man ben.. en gelukkig doet mijn lichaam hier aan mee.
ik uit me tenminste.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten