zaterdag 30 juni 2018

Vreemde wereld

Ben al geen held in het kopen van auto's, tot dusver is elke auto die ik heb gekocht een soort van noodgreep geweest omdat ineens mijn auto afgekeurd was.. dus tja.. ik moest kopen wat er was en heb soms jaren lang met het dunne in mijn broek met deze auto's gereden omdat ik hem kneep dat hij onderweg uit zou vallen.

Aangezien mijn huidige auto, ja die Ka, echt moet worden vervangen volgens de apk,, maar ik er nog net een jaar in kan rijden. heb ik maar  besloten om zo langzamerhand rond te gaan kijken of ik iets leuks zag.

Mijn voorkeur ging uit naar de nieuwe versie van de Ka, mede omdat de huidige me zo goed bevalt en ik erg geniet van het rijden in deze auto, hij is lekker pittig, en hij is handig en snel.. hij voelt als een Mercedes maar is een ka.

Kortom op mijn wekelijkse struin tochten, ik had geen haast op het internet, kwam ik bovenstaande auto tegen.. in eerste instantie dacht ik dat is niks.. zwart met een rode dak en rode spiegels.. ik wil een zwarte of een zilveren auto.. Toch bleef dit autootje in mijn hoofd spoken, ik sprak er over met een vriendin en die zei meteen, ach als je dat rood niet leuk vind kan je het altijd laten overspuiten, dat hoeft niet eens zo veel te kosten...

Mijn moeder zei altijd, het zit hem niet in de kleur het is de auto die het doet. daar gaat het om.. kortom er waren genoeg argumenten in mijn hoofd om toch te besluiten om naar Naaldwijk te rijden om deze auto maar eens met een proefrit te ervaren..

Ik wilde zo wie zo even een keer in de nieuw ka zitten om te weten of ik op het goede spoor zat, want ik twijfelde ook over een peugot , of een golf.. of een polo, maar toch.. de Ka bleef trekken.

Dus met een bak vol adviezen van vrienden zoals kijk of de versnellingspook het goed doet als je hem schakelt zonder dat hij aan is,. daarnaast kijk naar de motor of hij schoon is, kijk in het boekje hoeveel eigenaars deze auto heeft gehad maar ook of hij jaarlijks zijn beurt heeft gehad etc..
\
Kortom goed voorzien van de nodige tips ben ik met mijn dappere schoenen aan maar gaan kijken..

Gelukkig had ik het geluk dat ik veel te vroeg was en kon ik mooi de auto in alle rust bekijken en ervaren, kon ik de nodige dingen checken en bekijken.. de versnellingspook was snel gevonden maar helaas hij ging niet in zijn achteruit wat ik ook probeerde. dus ik baalde, dacht al die auto is dus prut...  terwijl het bouwjaar en de kilometerstand en niet te vergeten de inruilwaarde van mijn auto allemaal een pre waren.maar ja als hij technisch niet deugt dan is het einde oefening.

Goed uiteindelijk was ik aan de beurt en kon ik dus met de verkoper praten, het eerste wat ik zei was dat ik baalde dat de versnelling niet goed was, omdat de pook niet in zijn achteruit ging... hij was verbaasd. ging in de auto zitten en zette hem zo in zijn achteruit.. dus ik zo hoe doe je dat..
blijkt er een schuifje te zijn die je dus even omhoog moet liften om te kunnen schakelen in zijn achteruit..

Maar goed beginnerspech.. de auto werd klaar gezet ik kon gaan rijden en om eerlijk te zijn.. hij reed heerlijk.. was wel even wennen, mede omdat toch wel de auto iets smaller is, maar zo niet voelt. het interieur met veel wit was ook even wennen, maar wel een voordeel ook, er is weinig opberg ruimte maar dat is ook prima, kan ik hem goed schoonhouden.. kortom het was allemaal een ja. het voelde meteen als mijn auto.. dat is bijzonder.

Dus bij terugkomst was ik niet al te enthousiast.. maar wel aardig.. het werd een gesprek waar ik nog even benadrukte dat ik de huidige auto had gekregen van mijn vader voordat hij overleed. ik heb dit maar even met een snik in mijn stem gezegd. en pats 50 euro eraf.. ik dacht ik had moeten huilen had ik hem misschien wel gratis gekregen.. maar goed de onderhandelingen verliepen prima en aan het eind van het liedje ben ik ineens de trotse bezitter van een andere auto die ik binnenkort kan ophalen... omdat hij nog even gecheckt moet worden, en nog eens gecheckt moet worden etc..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten