woensdag 27 juli 2016

Juli Berlijn dag 4

Vandaag vroeg wakker , ook in Berlijn regent het wel eens. Ik had er niets van gemerkt maar vriendin. Kitty was vroeg wakker en zag dat de straat nat was . Bijzonder dus. Daarin is Berlijn niet anders dan andere steden, voor de rest een stad van uitersten , vandaag toch maar in een t shirt met korte mouw in plaats van mouwloos. Achteraf een slimme beslissing wat was het een heel ander temperatuurtje dan gisteren.

Na het ontbijt gingen we op weg naar Alexamderplatz om daar met een kunstenaar als gids op een free Tour door Berlijn te lopen. Het was een tocht van drie uur.  Natuurlijk vond ik het wel wat vaag je moest je aanmelden maar kreeg geen reactie terug. Je moet je melden voor de Starbucks. En dan ga je mee. Keurig op tijd stonden we er en we hadden het geluk dat we vrij snel zagen wie de gids was. Ik ben dan toch een schijterd en durf het niet te vragen. Gelukkig Kitty wel en konden we aansluiten . De groep die mee ging was eeg grappig veel jonge gasten, we begonnen bij de hofjes maar dan op een totaal andere plek, zo gaaf nooit geweten dat daar een kunstbolwwrk zat. Daarna afgezakt naar kreutzberg  en wie me een beetje kent weet dat ik daar heel veel
Ben geweest. Grandioos, daar kwam ik ook de tas van mijn leven tegen en ook maar gekocht.

We hebben veel kunst gezien en het is een absolute aanrader voor als je Berlijn bezoekt.

Daarna zijn we afgereisd naar Potzdammerplatz ook leuk maar niet echt veel Sfeer, dus zijn we snel
Verder gereisd, dit ook omdat er een noodweer losbrak bioven Berlijn, tijdens onze picknick . ik wilde graag bepaalde souvenirs kopen en moest daarvoor in een bepaalde gedeelte van Berlijn zijn. Onderweg, leven het vetertje aan mijn tas, bijna beroofd door een hitsige Italiaan aan de telefoon, maar omdat het zon gedoe was om mijn tas te openen had ik het snel door gelukkig en kon ik het voorkomen.  Wel raar is dat je het beseft maar dat je er op reageert maar zo overbluft bent dat je ven niet weet hoe te reageren verder, zeker omdat diegene je aankijkt en doet alsof jij gek bent, en dat geloofsveronderstellingen bijna ook nog. Ze vroegen meteen de weg naar alexanderplatz, maar dat was dus de afleidingsmanoeuvre bizar.

Nadar we alles hadden gekocht was we nodig hadden zijn we even terug naar het hotel gegaan , alvast inpakken en incheken want morgen terugvaar huis maar eerst nog een dafje dierentuin en lekker uit eten bij de sushi bar vlak bij ons hotel. Prima eettent en heerlijk gegeten. Wat zitten praten met een stel jongeren die daar ook zaten te eten. Eeg leuk.

Na het eten een korte wandeling gemaakt, heerlijk. Op de kamers een paar spelletjes Catan gespeeld om daarnaar gaan slapen. De koffer is inmiddels pre ingepakt en alles past weer.