zondag 24 juli 2016

Juli Berlijn dag 1

Vandaag was het dan zou, eindelijk gingen we naar Berlijn. Mensen die mij goed kennen weten dat ik gek ben op deze stad.

Als verrasssing had ik bedacht, ik was toch heel vroeg op, om vriendin Els, die een bus eerder naar Schiphol zou nemen, voor haar reis naar Peru,  om deze bus ook te pakken. Ik was toch vroeg op, dus waarom niet. Het was een schot in de roos dat bleek wel weer. Els was blij en praate 100 uit. Is ook best spannend in je eentje op reis naar een land waar je  niemand kent. Keurig op tijd waren we op Schiphol. Kitty was er ook net en dus konden we samen snel door de douane, wat we hebben gedaan,
De bagage geregel, bij de Starbucks aan de thee en koffie, en nu weet ik het zeker, het zal trendy en hip zijn maar het is niet echt mijn ding. Al denk ik dat ik vloek in de kerk.

We waren erg redelijk op tijd op het vliegveld om in te checken, maar aangezien we de tijd hebben, zijn we heel rustig in het vliegtuig gestapt, terwijl al veel mensen er zaten. We hadden het geluk dat we met twee stoeltjes zaten en dus extra ruimte hadden voor onze benen.

De vlucht ging later dan gepland maar we waren op een mooie tijd in Berlijn.  Aan vriendin Kitty had ik een zakje gegeven met Hello kitty poppetjes en voor we het wiste was ze er foto's mee aan het maken. Ik had voor de lol  twee hondjes en ee pinguïn meegenomen, en ik ben dus mee gaan doen met deze gekte. Ik hou er van en is natuurlijk ook een leuke oefening voor de lessen die ik wil gaan geven aan de leerlingen van de Talentklas. Daarnaast heeft mijn sportschool een ludieke actie bedacht, dat je me iets van de sportschool een foto moet maken en die op Facebook plaatsen en dan kun je een Barkaart winnen. Mijn gaat het niet om het winnen maar ik vind het leuk om van alles te bedenken me een muntje en dus ga ik daar ook veel foto's mee maken om uiteindelijk een foto uit te laten kniezen die k laat plaatsen .

(Op Facebook is een album met Jawi voor de foto's met het muntje, en ook een album met de naam pinguïn daarin staan de foto's van de Hello Kitty en die van de pinguïn of de hond.

Bij aankomst in Belijn eerst de wilcomen kaart gehaald om met de bus naar het hotel te kunnen. Ik had een prachtige route uitgezocht maar die bleek dus niet handig te zijn .De bus ging handiger en sneller in plaats van me de metro Bus 109 stopte precies op de  Kurfustendam

Bij aankomst liepen we eerst de verkeerde kant op, ik ben zo goed met links en rechts en kaartlezen dat we dus niet goed aankwamen. We moesten terug. Gelukkig was er een aardige mevrouw die ons hielp en die zei me de naam Van ons hotel.. Oh jee  ik die Turk.... Dat gaf de burger meteen moed. Onderweg kwamen we al de eerste jogi mannen tegen op de straat naam bordjes. .geweldig. Het is dan net alsof je een prijs wint of zo. Zo gaaf.

Snel naar het hotel, waar we een lift hebben, alleen was men vergeten om te vermelden dat we eerst 5 trappen op moesten voor we bij de receptie waren, om daarna nog 2 trappen op te moeten voordat we bij de lift waren, maar onze kamers zijn redelijk, niet echt bijzonder maar te doen Helaas wel een 1 persoons kamer... Met een. Persoonsbed.. Maar goed we doen het ermee
Samen even naar de weltkugelbronnen gelopen en daar heerlijk gezeten en wat gegeten en gedronken   Om daarna na een korte wandeling weer naar het hotel te gaan, samen wat Catan gespeeld om daarna vroeg te gaan slapen.