donderdag 17 december 2015

muzikale kerst 1

treed binnen in mijn muzikale wereld


( in 2005 had ik het idee om een aantal liedjes 
op een cd te branden en daarbij meteen
ook flarden te schrijven, het werd een 
muzikale kerst wens met prachtige liedjes
die ik hopelijk hier ook kan neerzetten)
ps de linken naar het liedje staat in de titel, dus op de titel klikken en je komt bij het lied)

het is niet altijd
vuurwerk
er zijn niet 
altijd violen
er is altijd liefde
als je het ziet
als je het voelt
 dan maar geen
vuurwerk
dan maar geen
violen
als de liefde
het maar
overwint

hoe mooi
hoe wonderlijk
de wereld
nu jij er bent
zomaar
in mijn leven 
gekomen
zomaar ben je daar
hoe mooi
hoe wonderlijk
hoe het leven
ineens
veranderen gaat

de wereld
opent zich
ik zie de zon
de maan
jouw ogen
het licht
de wereld is mooi
mooier dan ooit
de wonderen van deze tijd
zijn meer en meer
nu jij
bij mij bent

een stem
 die zingt
over liefde
over hoe 
het soms gaat
diep in mijn hart
geraakt
door de stem
de woorden
die vertellen
dat het leven
doorgaat

dansen in een wereld
waarin altijd
muziek zit
luisteren naar
de klanken van
de ongehoorde melodie
van onbereikbare woorden
staan
rechtop 
in de wereld
met dansende voeten
op het ritme 
van het leven
gaan

feest van licht
waar de lampjes
de kaarsen branden
waarin iedereen
aangeraakt
door het licht
de liefde
ontvangt
de liefde doorgeeft
totdat het
weer terug komt
bij de starter
van het licht



Geen opmerkingen:

Een reactie posten