zondag 27 december 2015

dagje uit

Zondag is een uitstekende dag om lekker naar een museum te gaan.  Al maanden geleden had ik met vriend Frans afgesproken dat ik graag naar het gemeente museum wilde in Den Haag, omdat daar een prachtige tentoonstelling was de nederlandse kledingontwerpers. Dus daar wilde ik heel graag heen. Gisteren was het dan zover, we gingen, en ik vond het prachtig. Van te voren had ik al gekeken of er nog meer bijzondere dingen waren, en die waren er dus duidelijk, erg mooi ook, bijzondere tentoonstellingen, zeker ook de wonderkamers, de stijl tentoonstelling, maar de kleding van Nederlandse ontwerpers wat prachtig deze, zo mooi en zo goed. Het leuke is dat we de jurk van onze koningin hebben gezien die ze droeg toen onze koning tot koning werd gekroond, maar ook de prachtige jurken van Fong Leng, en haar vaste shower, Mathilde Willink. het was grappig om te zien dat ze soms gewoon schuimrubberen rollen gebruikte voor haar kleding, zo bijzonder omdat ik dat nooit zo heb gezien. De collectie van Victor en Ralf is overal herkenbaar, dat vind ik zo knap dat het zo gemaakt is.  Nadat we heerlijk wat hadden gegeten, een bom vol te veel van die dingen die je niet moet nemen, maar ja het gaat er niet om wat je eet tussen kerst en oud en nieuw maar wat je eet tussen oud en nieuw en kerst.. dus deze bol vol vet en dikmakers kon er nog wel bij.  januari roept en dus komt het dan hopelijk wel goed.  Daarna zijn we nog snel even het museon in gelopen ,was ik nog nooit geweest en ik moet zeggen het is een aardig museum, waar je best wat tijd kan doorbrengen met kids, maar die hebben wij niet, dus als je het niet zo op kinderen hebt, zoals wij, is dit een te kindvriendelijke museum, met wel een paar bijzondere dingen die je kan zien en die bijzonder blijven. Het is dus best een aanrader om eerlijk te zijn. maar dan wel in een kindluwe tijdsperiode. Om een uur of 16.00 hebben we afscheid genomen van elkaar, Frans ging naar huis met de tram, ik ging met de auto de andere kant op, Dus dat was lekker. Meteen even langs de Blokker gereden het spel 30 seconden gehaald en een paar hoezen voor de kerstkransen zodat ik die meteen ook op kon ruimen, zodat de hele kerst uit mijn huis is. Bij thuiskomst heerlijk gegeten, de restjes van eerste kerstdag nog, daarna lekker de fotos, 310 uitgezocht, en een aantal, sorry ik kon niet goed kiezen,dus veel neer gezet, wel de fotos van Frans eruit gehaald omdat ik dat zo ongepast vind om fotos van hem op het internet te plaatsen als hij er niet achter staat, al zitten er prachtige fotos bij van hem
het was weer een heerlijke zondag en nog een hele week vrij wat een luxe







Geen opmerkingen:

Een reactie posten