zaterdag 22 november 2014

zeven kleuren.......


Vandaag was het dan eindelijk zover, mijn opgeleide lotussen, en eentje extra gingen op examen in Nieuwegein. Het examen is op een plek waar dus de opleiders niet meer bij mogen, dus ze moesten alleen, dat voelt heel bizar om eerlijk te zijn, maar toch je kan toch niet meer zoveel doen, Ze moeten het zelf doen. Het is loslaten, en losweken. Het koste me moeite om ze na maandag en dinsdag de laatste lessen, met de nodige aanwijzingen ze te laten gaan, maar goed, ze gingen met elkaar vol goede moed op weg naar het examen. Ik weet op afstand ben je er toch bij betrokken. De moderne tijd is enorm goed, ze kunnen je appen en sms-en en dus kreeg ik al heel snel te horen wat het verplicht letsel was, en ook wie het examen afnamen. Het is toch soms, al mag het niet van belang wie het afnemen, sommigen zijn er om toch iedereen gerust te stellen, en soms is het wat minder geruststellend, dus dat is altijd afwachten. Het verplicht letsel was goed te doen, ze hebben die al tig keer geoefend en dat moeten ze goed doen. Ze hadden hun spullen goed voorbereid, een pracht van een enscenering gemaakt, dus het kan bijna niet mis gaan. Wel even lastig dat ze niet op de plek waar ze hadden gegrimeerd werden beoordeeld maar op de plek waar ze moesten spelen. Dit viel ze wat tegen, omdat ze toch iets anders geleerd hadden. Wel werd gezegd bij twijfel gingen ze op de plek kijken waar ze gegrimeerd hadden. Ik denk dus dat het goed zat. Heerlijk dat je via app en via sms toch nog snel wat aanwijzingen kan geven zodat ze daardoor ook wat zekerder zouden kunnen voelen. Natuurlijk had ik met ze afgesproken dat ik ze bij de mac in bodegraven zou ontmoeten na het examen, hoe dan ook, even een bakkie doen even alles doorpraten en een plek geven.
Terwijl ik dit nu schrijf zit ik te wachten op de uitslag die binnen moet komen via de sms van iedereen.. het zal half 4 zijn dat het komt. Inmiddels is het zover 1 van de 3 geslaagd, en eentje die ik tijdelijk onder mijn vleugels had ( dus eigenlijk 4 lotussen) ook geslaagd, dus het is eigenlijk 50% geslaagd. Wel bijzonder dat er van de 32 man maar 17 geslaagd zijn. Onbegrijpelijk is het dit keer.
Ik ben benieuwd na het commentaar van de examinatoren op de brieven.
We gaan weer in april.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten