woensdag 26 november 2014

talentenmiddag

Vandaag mocht ik weer aantreden om mijn talent te laten uitstralen over de kinderen die bij ons op school komen. Nadat ik een aantal leerlingen had gesproken voor de counseling, ben ik maar eens even gaan helpen bij de uitgifte tafel. Dit is de tafel waar elke leerling binnenkomt en waar ze een t-shirt, een pakje drinken en wat snoep krijgen. Dit was wel niet mijn taak, maar het was is wat ik dan leuk vind, omdat je zo meteen met een aantal leerlingen contact maakt. Het grappige vind ik wel, dat je ook meteen dingen te horen krijgt die je niet verwacht. Het was grappig om de leerlingen over mij te horen praten in positieve zin, een moeder kwam binnen en die zei meteen dat is nu de leukste meester van deze school, wat ik hoor van de kinderen. Dat doet me goed, ook omdat je soms toch wel wat twijfels hebt of je het wel goed doet, maar kennelijk is het goed wat ik doe.
De leerlingen die ik dan zie komen spreek ik aan en maak een soort van grapje. Zeker als ik ze niet eerder heb gezien zeg ik dan heel mooi tegen ze, na de vraag of ze al eerder waren, dat ik blij ben dat ze er nu zijn. De leerlingen die ik dit keer meekreeg waren er maar 8 waarvan 3 te laat, dus dat was ff balen, maar goed dat hoort erbij  natuurlijk. Dus ik heb even wat zitten praten, even nog wat zitten klieren met de kids, en daarna ben ik les gaan geven, heb ze verteld wat we gingen doen en ze hadden er zin in. We hadden een toffe middag waarin we veel dingen hebben gedaan, de kids waren heerlijk bezig, deden erg hun best en ik heb vreselijk gelachen ook om ze. De middag vloog weer om zoals zo vaak, voor ik het wist was het weer half 4 en moest ik het afronden. Tijdens de les kreeg ik bezoek van eerst de fotograaf, daarna mijn unitleidster met de leerlingcoordinator, daarna nog mijn dierbare collega, sportmaatje en vriend die ook even kwam buurten. kortom ik had erg veel belangstelling in ieder geval. Ik vond het genieten in ieder geval. De middag was zo om, terwijl ik er altijd tegenop kan zien maar ja dat loopt soms anders dan ik wil. Nadat ik de leerlingen uitgeleide had gedaan heb ik ze vrolijk uitgezwaaid en ben ik nog even gaan helpen met opruimen van de spullen en ben ik lekker naar huis gegaan om daarna weer heerlijk te sporten.. kortom het was weer een goede dag
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten